To upgrade or not to upgrade van DF83V

1
Hoi allemaal,

Ik ben even op zoek naar ervaringsdeskundigen in de light-roast espresso wereld.
Ik heb nu ongeveer een jaartje een Argos Odyssey en een DF83V. Ik heb een abonnement op Friedhats bonen en geniet enorm van de verschillende boontjes die ik eens in de 2 weken in de bus krijg. Ik maak hier vaak een 1:3 turbo shot van, en soms een soupje in mn ORB. Ik ben al redelijk aan het experimenteren gegaan met convex baskets, en nu recent ook een graph stepdown gekocht om diepere pucks te creëren met groffere maling. Dat bevalt mij heel erg, en ik vraag mij af of het de moeite waard is om ook een naar een grinder-update te kijken.

Ik overweeg hierin enkele zaken:
- Niks doen en af en toe proberen de upgradeitis te negeren (moeilijk haha)
- Mijn huidige DF83V doet het prima, maar volgens mij kan hij wel wat strakker aligned worden. Ik denk eraan om misschien SSP burrs aan te schaffen als upgrade en me dan te storten op het goed alignen van deze schijven (of dit laten doen ergens).
- Een tweede optie die ik ook wel zie zitten is op zoek gaan naar (tweede-hands) Lagom P80. Zover ik online kan lezen (o.a. op dit forum) is het 80mm platform nog wat "beter" dan het 83mm platform, en de P80 ziet er een stuk beter uit dan de DF83V. Daarnaast zou de P80 betere out of the box alignment moeten hebben, en heeft het zaken als auto-purge
- Ik weet dat er boven de P80 ook nog een hele wereld bestaat qua EG-1, Kafateks, P0/P100, Z2 etc. maar dat is denk ik iets te veel $$$ voor deze hobby...

Maar wat ik heel moeilijk vind om te beoordelen is wat de "verbetering" in het uiteindelijke kopje is van een upgrade zoals hierboven beschreven.

Zijn er mensen die met mij mee kunnen denken?