Upgrade Van een Racilio Sylvia naar ..??

1
2 jaar geleden heb ik een Rancilio Sylvia aangeschaft en hij bevalt prima.
Echter ben ik nu op zoek naar een (optisch) iets mooier apparaat en ik zou graag wat tips willen.

In eerste instantie denk ik aan een Vibiemme, ik wil er max. ongeveer 800 euro aan besteden.
Weet iemand of dit kwalitatief ook een goede machine is of wat een evt. alternatief is ?
Ik zie dat er ook eea wordt aangeboden op Marktplaats, is het aan te raden om 2e hands een dergelijke machine aan te schaffen ?

Alvast bedankt voor de reacties,
Joost

Re: Upgrade Van een Racilio Sylvia naar ..??

2
Waarom wil je een nieuwe machine? Slechts om het uiterlijk?

De meeste E61-machines ogen wel mooi (vind ik). Isomac, ECM, Rocket, Vibiemme zijn maar wat merken..

Als je echter ook een 'inhoudelijke' slag wil maken, kan je op zoek gaan naar een warmtewisselaar (HX), dan kan je stomen en koffie zetten tegelijk. Scheelt behoorlijk wat moeite als je veel cappuccino zet.

2e hands moet je zelf weten. Ik vind het prima, een goed onderhouden 2ehands machine kan praktisch even lang mee als een nieuwe, maarja, kleine gebruikerssporen ontkom je niet aan. Een keer chemisch bachflushen ed en klaar!

6
Tja, wat je mooi vind is natuurlijk erg individueel? Ikzelf vind een E61 machine vaak ook mooi, maar hefbomen hebben weer iets heel speciaals en vind ik misschien nog wel mooier. Een GS3 vind ik lelijk, maar het is natuurlijk wel een rete-goeie machine! En wat te denken van de charme van Bluecolds apparaat?

Een advies te geven puur op esthetische gronden is bijna ondoenlijk. Dus iets meer achtergrond en wensen is wenselijk...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Spironski schreef:En wat te denken van de charme van Bluecolds apparaat?
Zonder al te opzichtig te willen patsen, als er vriendelijke lezers zijn die denken "wat is het apparaat van Bluecold dan?" dan bespaar ik jullie de moeite om mijn posts te doorzoeken met dit plaatje
Afbeelding

Vlnr, geel IKEA bakje, La Peppina (het apparaat met de charme), knockbox, dealextreme weegschaaltje, Faema MC (het apparaat zonder charme).
Dit alles op een kloterig tafeltje.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit