Hallo allemaal, Laat mij, mij zelf als eerste even voostellen mijn naam is Luuk en ik ben een deel van een tweeling.
Beiden zijn wij opzoek naar een espressomachine en maler.
Ik ben een aantal keren in australie geweest en ben verlieft geworden op hun koffie cultuur.
Vooral op de koffie keten Gloria Jean's. Ik ben opgegroet met gewone Nederlandse filterkoffie en niet eens met A-merk koffie. Ik wist niet van het bestaan van zoveel smaken en mogelijkheden.
Ooit zou ik graag een Gloria Jeans franchise store willen beginnen in Nederland.
Nu wil ik graag meer ervaring krijgen met het maken van goeie espresso en het bereiden van latte's etc.
Nou heb ik een barista workshop gedaan en daar gebruikte ze de volgende apparaten:
-Bezzera BZ07 PID
-Mazzer Mini Electronic B
Deze machines leken mij wel wat maar wij zitten tegen de hoge prijzen aan te hikken.
Wat vinden jullie goeie apperaten om goed mee te beginnen en dus ervaring op te doen die ik later eventueel weer kan gebruiken.
Gr.
Luuk
Re: Espressomachine aanschafen
2Hoi Luuk, welkom hier.
Veel goedkoper dan die Bezzera wordt het niet, tenzij je 2-de hands wil overwegen. De maler zou wel iets goedkoper kunnen, ik denk dan aan een Mahlkönig Vario van €390, maar ook daar kan je heel goed 2-de hands kopen.
Oefenen heeft alleen zin als je niet alleen maar tegen de beperkingen van de apparatuur staat op te werken hè? Ik adviseer dus om even door te sparen, of 2-de hands aan te schaffen.
Nieuw: Bezzera+ Vario= €1370
2-de hands: E61+ ??= € 650
Veel goedkoper dan die Bezzera wordt het niet, tenzij je 2-de hands wil overwegen. De maler zou wel iets goedkoper kunnen, ik denk dan aan een Mahlkönig Vario van €390, maar ook daar kan je heel goed 2-de hands kopen.
Oefenen heeft alleen zin als je niet alleen maar tegen de beperkingen van de apparatuur staat op te werken hè? Ik adviseer dus om even door te sparen, of 2-de hands aan te schaffen.
Nieuw: Bezzera+ Vario= €1370
2-de hands: E61+ ??= € 650
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
Re: Espressomachine aanschafen
4Ja, die had ik ook al aan iemand anders hier doorgegeven!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder