Erg leuke sfeer hangt er, er staan alleen jaren '60 meubels en '60 behang, erg gaaf eigenlijk van die oerlelijke retro stoelen en banken (op z'n protestants/nederlands, dus niet engeland/VS retro).
Anyway, achter de toonbank staan;
-2 mazzers met 2 verschillende SO's van branderij BOCCA (Yigracheffe en een of andere brazillie),
-de espressomachine is zo'n nietszeggende 2groeps pavoni oid (tegenover TAPE zit een koffiezaak met een 2-groeps KvdW levermachine, wat toch net wat gaver is
Maar het begon al goed dat de barista vroeg of ik een friszoete espresso wilde of een dikke chocolade achtige (ethi of brazil dus).
De Yigra werd goed gezet, lekker langzaam en 50% mooie crema (alleen ben ik niet zo'n crema fan). Smaak was redelijk (zeg maar wat ik thuis maak, sowieso beter dan alle andere koffiezaken in de regio).
Toen hij de Brazilie ging maken liep het eerst fout, die gooide hij weg (prima!), de tweede keer ging goed en die was erg lekker!
Als je 'aan de bar' wilt drinken kost een espresso 1 euro, betekent eigenlijk: niet blijven hangen, gewoon drinken en weg - op z'n italiaans. Wil je gaan zitten betaal je 1.80 voor een espesso. Ik bleef aan de bar zitten omdat ik het niet goed snapte
Leuke zaak, zal er wel vaker komen, zeker om de gave jaren 60 inrichting