gebruik van 1 kops koffiefillters

1
Ik heb (denk ik) een 1 kops koffiefillter gekregen.
Het is een kop met daar een ijzere kop op met daar in allemaal gaatjes.
Nu zit daar weer een los kleiner bakje met gaatjes in. (hoop dat iemand het nog kan volgen :D )
Weet iemand hoe ik hiermee koffie kan zetten want op internet vind ik hier niks over.

Groeten
Raf

Re: gebruik van 1 kops koffiefillters

2
rafke schreef:Ik heb (denk ik) een 1 kops koffiefillter gekregen.
Nu zit daar weer een los kleiner bakje met gaatjes in. (hoop dat iemand het nog kan volgen :D )
Weet iemand hoe ik hiermee koffie kan zetten want op internet vind ik hier niks over.

Groeten
Raf
Tuurlijk rafke, wat denk je van een fotootje te plaatsen dat gaat een stuk makkelijker dan er een "raad eens wat dit is" van te maken, dus eerst een plaatje en natuurlijk jezelf even voorstellen in het daarvoor bedoelde "stel je voor" viewforum.php?f=17

Ondertussen welkom!

Of wellicht staat het hierbij; http://www.flickr.com/photos/59549443@N ... 244336962/
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
Ik kan van de beschrijving inderdaad geen "chocola maken".... En op wat voor manier zet je dan koffie? (filter, espresso, duwpotje, etc.). Hoe dan ook: een fotootje doet wonderen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
rafke schreef:Ik heb (denk ik) een 1 kops koffiefillter gekregen.

Groeten
Raf
Dit misschien? :?

http://www.koffiebureaucafe.be/html/hoe.main.5.dhtml

Ze werden vroeger wel vaker toegepast.

7
rafke schreef:@3aan, ik heb me eige voorgesteld. ;)
kijk maar eens op viewtopic.php?f=17&t=2607 om meer achtergrond :)

ik heb foto`s gemaakt van mijn "unknow koffiezetmachine", maar vind nie goe de manier hoe ik die op het forum moet plaatsen :(
Hoe moet ik dit doen?

groeten
Onder je reactieveld kan je een tab vinden met "bijlage plaatsen".
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder