Rancilio Silvia ontkalken

1
Ik heb mijn Silvia nu een klein half jaar en denk dat het tijd wordt te gaan ontkalken.
In het digitale Nederlandse manual staat eigenlijk niet hoe dat moet.

Kan iemand mij vertellen of dat wel in de papieren handleiding staat en hoe e.e.a. te doen?
Of is er een link naar een uitgebreide pdf die ik goed kan gebruiken?

Dank voor alle input.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Re: Rancilio Silvia ontkalken

3
Wimula schreef:Ik heb mijn Silvia nu een klein half jaar en denk dat het tijd wordt te gaan ontkalken.
In het digitale Nederlandse manual staat eigenlijk niet hoe dat moet.

Kan iemand mij vertellen of dat wel in de papieren handleiding staat en hoe e.e.a. te doen?
Of is er een link naar een uitgebreide pdf die ik goed kan gebruiken?

Dank voor alle input.
Waaraan leid je af dat je moet ontkalken?

Als je een Brita gebruikt om water te vullen is dat ontkalken waarschijnlijk niet nodig, of heb je wellicht een duikfiltertje in je tank, kost niet veel en voorkomt een hoop.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

4
@3aan schreef: Waaraan leid je af dat je moet ontkalken?
Ik gebruik uitsluitend water uit mijn Brita filterkan.
@3aan schreef: Als je een Brita gebruikt om water te vullen is dat ontkalken waarschijnlijk niet nodig, of heb je wellicht een duikfiltertje in je tank, kost niet veel en voorkomt een hoop.
Ontkalken kan indien niet nodig toch geen kwaad?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

5
snuuf schreef:Ik heb simpelweg de handleiding van de ontkalker opgevolgd.
Dus dan loopt het mengsel op koffiethemperatuur door? Laat je ook door het stoompijpje doorlopen?
Ik dacht dat je niet zo heet moest ontkalken.

6
Wimula schreef:
@3aan schreef: Waaraan leid je af dat je moet ontkalken?
Ik gebruik uitsluitend water uit mijn Brita filterkan.
@3aan schreef: Als je een Brita gebruikt om water te vullen is dat ontkalken waarschijnlijk niet nodig, of heb je wellicht een duikfiltertje in je tank, kost niet veel en voorkomt een hoop.
Ontkalken kan indien niet nodig toch geen kwaad?

Alles wat niet nodig is, moet je niet doen, ontkalken doet toch iets met je machine.

Geen kalk, Ontkalken ? Onzin !!

Als je een mooi tuintje hebt, ga je toch ook geen onkruid wieden als er geen onkruid staat.
Je hebt het toch wel enigszins agressieve ontkalken, of wellicht een schoonmaaktabletje, wat een hele andere functie heeft dan ontkalken.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

7
@3aan schreef:
Als je een mooi tuintje hebt, ga je toch ook geen onkruid wieden als er geen onkruid staat.
Je hebt het toch wel enigszins agressieve ontkalken, of wellicht een schoonmaaktabletje, wat een hele andere functie heeft dan ontkalken.
Da´s een goeie!