Hoi,
Mijn Gaggia Titanium expressoapparaat is na 2 jaar en 2 maanden stuk. Je raadt het al: 2 maanden over de garantieperiode. Zo'n apparaat kostte toen in de reguliere handel ruim 900 euro, en wordt nu nog steeds nieuw verkocht voor rond de 700 euro.
Als de importeur redelijk is, kan dit nog door de garantie. Anders zit ik aan onderzoekskosten + reparatie/materiaalkosten vast en dit ding is al na 1 jaar stuk geweest.
Mijn vraag is daarom: hoe zit het met de kwaliteit van andere expressomachines (b.v. Saeco, Jura)? Geven deze fabrikanten langer garantie?
Als de reparatiekosten te hoog zijn, dan kan ik net zo goed een relatief goedkope expressomachine kopen, b.v. Saeco Incanto. Elke 2 jaar een (weer) goedkope nieuwe kopen is goedkoper dan een dure kopen en na na 2 jaar en 2 maanden met reparatiekosten zitten opgescheept? Wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde van dure machines t.o.v. goedkope?
Hoe zit het met cappucino? Dure modellen kunnen automatisch cappucino maken, maar werkt dit in praktijk ook? Moet je b.v. niet heel veel schoonmaken waardoor je dit toch nooit gebruikt?
Nu is Gaggia = Saeco, maar nu vraag ik me af of Gaggia een B-merk is van Saeco. Worden b.v. oude Saeco modellen met b.v. goedkopere en slechtere onderdelen verkocht als Gaggia?
Alvast bedankt.
Re: Kwaliteit expressomachines Jura/Saeco
2De voorgaande series van Gaggia waren modellen die er op dat moment uitgingen bij Saeco qua techniek.
Bij Saeco kwam er een nieuwe vormgeving en wat kleine snufjes erbij.
Dit betekent niet dat jij een B product krijgt van Gaggia, het is nog steeds een A product.
De series nu verkrijgbaar zijn nagenoeg dezelfde als de Saeco Talea serie op wat kleine dingetjes (die er altijd zijn en zullen blijven)
Een vol-automaat koop je voor gemak, daar geef je ook meer geld aan uit.
In de zn van de economische levensduur is zo'n 5 jaar, is er dan meer stuk dan alleen rubberwerk is het de strekking om een nieuwe te kopen.
Niets moet maar de mensen met een vol-automaat kopen sneller en dus gemakkelijker een nieuwe.
Met oog op de garantie, daar kan je weinig over zeggen, je hebt 2 jaar garantie.
Kijk is er dan 2 maanden na deze tijd een probleem wat waarschijnlijk veroorzaakt is door veiligheid in de machine vind ik het compleet begrijpelijk dat het niet onder garantie valt.
Vaak wordt er onder garantie tijd dan nog een oogje dicht geknepen.
Misschien een idee om te vragen wat er aan de hand is en waarom.
Normale gebruiksslijtage valt nooit onder garantie dus is het rubberwerk vind ik het logisch dat je moet betalen.
Dus het ligt echt aan de situatie, daar kan een ander niet over oordelen tenzij hij de machine heeft gezien.
Succes!
Bij Saeco kwam er een nieuwe vormgeving en wat kleine snufjes erbij.
Dit betekent niet dat jij een B product krijgt van Gaggia, het is nog steeds een A product.
De series nu verkrijgbaar zijn nagenoeg dezelfde als de Saeco Talea serie op wat kleine dingetjes (die er altijd zijn en zullen blijven)
Een vol-automaat koop je voor gemak, daar geef je ook meer geld aan uit.
In de zn van de economische levensduur is zo'n 5 jaar, is er dan meer stuk dan alleen rubberwerk is het de strekking om een nieuwe te kopen.
Niets moet maar de mensen met een vol-automaat kopen sneller en dus gemakkelijker een nieuwe.
Met oog op de garantie, daar kan je weinig over zeggen, je hebt 2 jaar garantie.
Kijk is er dan 2 maanden na deze tijd een probleem wat waarschijnlijk veroorzaakt is door veiligheid in de machine vind ik het compleet begrijpelijk dat het niet onder garantie valt.
Vaak wordt er onder garantie tijd dan nog een oogje dicht geknepen.
Misschien een idee om te vragen wat er aan de hand is en waarom.
Normale gebruiksslijtage valt nooit onder garantie dus is het rubberwerk vind ik het logisch dat je moet betalen.
Dus het ligt echt aan de situatie, daar kan een ander niet over oordelen tenzij hij de machine heeft gezien.
Succes!
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper