Advies gevraagd

1
Vandaag heb ik mijn solis 110 verkocht, en ik wil weer een stapje hoger.

helaas is mijn budget niet al te hoog +/- 400 euro, en zal ik op zoek moeten naar een 2e handsje.

Welk apparaat raden jullie mij aan?
Ik vind de vibiemme domobar erg mooi, maar lees hier verschillende verhalen over.
Ook de rancillo silva vind ik mooi, maar ik weet niet zo goed welke beter/fijner is.

Ik sta natuurlijk open voor andere suggesties! :D
=> BFC Perfetta <= => Fiorenzato T80A <==> Chemex <=

Re: Advies gevraagd

2
Ja, daar noem je ook meteen de bekendste (en dus duurste) apparaten!

De Domo staat wel weer een trapje hoger dan de Silvia, maar beide zijn het wel single boilers, wat voor opschuimen van melk meer gedoe is. drink je regelmatig cappu's etc., dan zou ik op zoek gaan naar een mooie HX van een minder bekend merk. Functioneert beter, is niet duurder, en er zijn er heel veel van.

Bijvoorbeeld zoiets: viewtopic.php?f=14&t=2870. Moet goed onderhouden zijn en is een goede, bijna nieuwe machine. Heb je voor dat (oké, hogere) bedrag de komende 20 jaar een mooie machine met minimaal onderhoud.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Ja, die is vergelijkbaar. Maar je hebt ons nog niet verteld wat voor koffie je drinkt. Als je regelmatig melk wil opschuimen, zou ik niet voor een Single Boiler gaan.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Ok, ik had al die dingen gelezen.

Ik drink hoofdzakelijk espresso, en een enkele keer maak ik een late voor de vrouw.

Ik zit nu in dubio, ik kan een vibiemme domobar, en de BFC Perfetta kopen voor dezelfde prijs.

Welke heeft jullie voorkeur?
=> BFC Perfetta <= => Fiorenzato T80A <==> Chemex <=

6
Vertel ook eens wàt je er dan voor moet betalen? :)

Bij gelijke prijs zou ikzelf denk ik voor de BFC kiezen. Volgens de BFC-site heeft die Perfetta toch een thermosyphon, terwijl ik niet weet hoe dat met de Domo zit.