Waar op te letten?

1
beste koffieleuten,

gisteren in een restaurant met de ober in gesprek gekomen, en natuurlijk ook over koffie.
De man blijkt thuis nog een 2-groeps machine te hebben staan van "toen hij nog een restuarant" had.
Hij kon zich helaas niet herinneren welk type het was, wist alleen te vertellen dat hij helemaal van RVS was en dat hij sinds 1 1/2 jaar niet meer gebruikt is.
Wel zei de man dat hij altijd netjes onderhouden was.
We gaan vanmiddag (zaterdag) een kijkje nemen, maken we gelijk wat foto's.
Hebben jullie tips waar ik bij dit eerste bezoek in ieder geval op moet letten? (ik neem de machine uiteraard niet gelijk mee, tenzij tegen een spotprijs....eerst onderzoek doen op internet en jullie consulteren :-) ;)

Ik hoop dat jullie het nog lezen voordat ik in de auto stap :-)

En wat vinden jullie trouwens van deze machine op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/473835237?
Welk type zou dit kunnen zijn?

groet

Roy

PS ik weet niet zeker of dit de juiste polek op het forum is om dit te plaatsen, zoniet, sorry hiervoor.

Re: Waar op te letten?

2
Roy&Marlies schreef:beste koffieleuten,

gisteren in een restaurant met de ober in gesprek gekomen, en natuurlijk ook over koffie.
De man blijkt thuis nog een 2-groeps machine te hebben staan van "toen hij nog een restuarant" had.
Hij kon zich helaas niet herinneren welk type het was, wist alleen te vertellen dat hij helemaal van RVS was en dat hij sinds 1 1/2 jaar niet meer gebruikt is.
Wel zei de man dat hij altijd netjes onderhouden was.
We gaan vanmiddag (zaterdag) een kijkje nemen, maken we gelijk wat foto's.
Hebben jullie tips waar ik bij dit eerste bezoek in ieder geval op moet letten? (ik neem de machine uiteraard niet gelijk mee, tenzij tegen een spotprijs....eerst onderzoek doen op internet en jullie consulteren :-) ;)

Ik hoop dat jullie het nog lezen voordat ik in de auto stap :-)

En wat vinden jullie trouwens van deze machine op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/473835237?
Welk type zou dit kunnen zijn?

groet

Roy

PS ik weet niet zeker of dit de juiste polek op het forum is om dit te plaatsen, zoniet, sorry hiervoor.
Op de foto is een vibiemme.

3
Klopt, dat is de foto van de Vibiemme die op marktplaats te koop staat.
Zojuist het bezoek bij de Barista afgerond, hij heeft ons een 2 groeps afgeraden vanwege de grote boiler inhoud en de aansluiting op het vastwaternet.
Gezien het feit echter dat we als beginnend koffiezetter niet gelijk tweeduizend euro willen spenderen, gaan we dus op zoek naar een goede gebruikte machine
Mocht iemand nog ideeën hebben dan horen wij dat graag :lol:

Wel gaan we nog eerst een workshop volgen om te voelen en te proeven van het echte espresso werk :P

Groet,

Roy

4
Roy&Marlies schreef:Klopt, dat is de foto van de Vibiemme die op marktplaats te koop staat.
Zojuist het bezoek bij de Barista afgerond, hij heeft ons een 2 groeps afgeraden vanwege de grote boiler inhoud en de aansluiting op het vastwaternet.
Gezien het feit echter dat we als beginnend koffiezetter niet gelijk tweeduizend euro willen spenderen, gaan we dus op zoek naar een goede gebruikte machine
Mocht iemand nog ideeën hebben dan horen wij dat graag :lol:

Wel gaan we nog eerst een workshop volgen om te voelen en te proeven van het echte espresso werk :P

Groet,

Roy
Fijn, maar wat voor machine had die nou thuis staan voor de verkoop?
Wellicht iets voor iemand van ons hier op het forum, mits de prijs in overeenstemming is met het aangebodene, BTW je bent zelf aan de beurt om te beoordelen of je voor een 2 groeper wilt gaan of niet. ;)

P.S; ik zweer bij een vastwateraansluiting, ik zou al dat getob met een bakkie water elke keer bijvullen, evt meerdere malen op een dag niet willen hebben. 8-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
De beste man zou vandaag wat foto's sturen, nog niet ontvangen helaas.
Vanavond gaan we daar eten dus kan ik het navragen, als we het zelf niets vinden zalnik hem voorstellen om de foto's en de prijs hier te plaatsen voor diegenen die interesse hebben.

Wij zijn echt heel erg beginnend, we weten dat we geen Senseo meer willen ;) en dat we graag zelf klungelen aan de maling en het apparaat.
Daarnaast ben ik handig met een schroevendraaier en dergelijke, dus als iemand nog een hobbyproject heeft staan :D
Mocht iemand nog een een-groeper hebben staan voor de enthousiasteling die ik ben, ik hoor het graag

Roy

6
Roy&Marlies schreef:De beste man zou vandaag wat foto's sturen, nog niet ontvangen helaas.
Vanavond gaan we daar eten dus kan ik het navragen, als we het zelf niets vinden zalnik hem voorstellen om de foto's en de prijs hier te plaatsen voor diegenen die interesse hebben.

Wij zijn echt heel erg beginnend, we weten dat we geen Senseo meer willen ;) en dat we graag zelf klungelen aan de maling en het apparaat.
Daarnaast ben ik handig met een schroevendraaier en dergelijke, dus als iemand nog een hobbyproject heeft staan :D
Mocht iemand nog een een-groeper hebben staan voor de enthousiasteling die ik ben, ik hoor het graag

Roy
De enige 1 groeper is die van mezelf en daar heb je geen schroevendraaier meer bij nodig ;)

Afbeelding

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.