Beste Machine rond de 300 euro

1
Ik ben op zoek naar een een espresso apparaat, ik vind de Pavoni een fijn apparaat, maar net iets te veel gepruts om 6 uur ochtends.

Ik zit zelf te denken aan een Rancilio of Vibiemme 2e hands...........

Iemand nog andere ideeën of misschien dat iemand nog een mooi apparaat heeft liggen voor mij?

Re: Beste Machine rond de 300 euro

2
De twee apparaten zijn twedehands in overvloed te vinden en hebben zichzelf al vaak bewezen. Je zkan nog een Quick overwegen.
Vibiemme is wel altijd wat duurder dan de Silvia.

Zelf was ik ook wel te spreken over de pavonie. Helaas was bij mij niet elk kopje een succes. Altijd even proeven staat ook zo klungelig tegenover je visite.....
Nu staat er hier een Silvia en dat werkt zo makkelijk. Heb nog geen kopje kunnen verprutsen.

3
Jah, ik ben ook zeker niet ontevreden overde koffie die uit de Pavoni komt.

Maar het is mij gewoon te veel gedoe in de ochtend, of als er meerdere mensen blijven eten, dan is die weer te heet of het water is op.

Ik kom ook veel horeca machines tegen op mp met een vaste water aansluiting, dat lijkt me op zich ook wel wat.

Ik ben gewoon heel erg aan het twijfelen.........

De Silvia is gewoon een heel goed apparaat en zeker met een PID (die ik er zeker op wil, als ik hem zou nemen) maar ja, het oog wil ook wat :D :shock: en dan komt de Vibiemme weer meer naar voren.

Kan iemand mij de voor en na delen uit leggen???
Ik twijfel dus tussen een horeca machine een Vibiemme of een Silvia.

(ik heb trouwens een water aanvoer en afvoer over in de keuken, dus dat is geen probleem)

6
De machine is naar mijn stellige overtuiging maar een kleine factor in het bereiden van een smakelijke espresso.
Als ik zie wat de leeftijd van bonen uitmaakt.Niet normaal.Dan maakt maakt de maalgraad heel veel uit.De molen is toch ook erg belangrijk.Het verschil tussen mijn Mazzer en Pharos is duidelijk proefbaar.
bovengenoemde factoren zijn veel meer smaakbepalend dan de machine.
Heb ik koffie en maling top dan zet ik met een simpele Quickmill een veel betere koffie dan iemand met een KvdW die de genoemde factoren niet in orde heeft.

Dat Midas nog geen espresso verknald heeft vind ik apart.Want ik heb nog wekelijks dat ik espresso's in de gootsteen kieper.
Maalgraad hoeft er maar even er naast te zitten en het is niks.En bocht drink ik niet.

7
Ik zet altijd twee bakkies. De eerste is altijd minder dan de tweede inderdaad. Bij de tweede kan ik namelijk de molen net een stukje verstellen. Overigens weeg ik nog altijd mijn koffie af en time ik ook nog altijd ieder bakkie. Zeker nu ik verse bonen aan het gebruiken ben merk ik ook dat de bonen de eerste dagen nog erg veel veranderen. Ze worden de eerste paar dagen alsmaar vetter. Elke dag iets grover malen dus.