Quickmill 810

1
Ik heb via marktplaats een quickmill 810 op de kop getikt , de versie zonder stoompijp....

Doet het prima. maar nu heb ik gezien dat deze een schroef in de groep heeft die nogal uitsteekt... Bestaan hier ook andere plattere schroeven voor die dan ook niet in de koffie drukken ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel

Re: Quickmill 810

2
Ha Pierre, lijkt me niet dat hier veel plattere versies voor zijn, gezien de opbouw van de schroef... direct na de schroefdraad komt een stukje zonder draad dat enerzijds dient voor de toevoer van het water en anderzijds voorkomt dat je de zeef in elkaar drukt. Wanneer de kop van deze schroef af wordt gehaald, zou je bijvoorbeeld een inbus kopje nodig moeten hebben... maar dan kom je weer in het waterkanaaltje uit en schiet dat veertje je om de oren....
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

7
Hallo, ik heb net ook een topic geopend omdat ik een vergelijkbaar apparaat heb met wat problemen (zie de lijst), maar ben een leek op dit gebied,.

Maar even een vraagje aan jou, ik zie dat je op de laatste foto dat schoefje hebt liggen, met daarnaast een ander pinnetje!! Ik heb precies dat zelfde schoefje, mijn hele apparaat lijkt trouwens sprekend op die van jou.. alleen wel met stoompijpje. Maar waar is dat kleine pinnetje voor, dat er naast ligt..

Ik heb dat volgens mij helemaal niet??

8
Het pinnentje dat je ziet wordt normaalgesproken met een veertje er onder in de (holle) schroef gestoken (je schuift dus het veertje om het pinnetje en vervolgens schuif je het pinnetje + het veertje in de holle schroef). Ik ga er vanuit dat dat als afdichting voor de watertoevoer fungeert.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu