Beste koffiekenners..
Eerst even voorstellen: ben een leek op het gebied van electronica, maar hou wel van heerlijke koffie en wil graag meer leren van de technische aspecten van espressomachines.!
Maar goed, ben via een kennis ben ik het bezit gekomen van een Poccino espressapparaat (ouder model). Het model lijkt op een Quick Mill 820. Echter, volgens mij heb ik heb gisteren per ongelijk kapot gemaakt daarom aan jullie de vraag of iemand mij kan helpen.?? Want volgens mij is het een prima apparaat, welke nog jaren mee zou mogen..
Ik wou hem reinigen dus, en heb daarom een citroenzuuroplossing, speciaal voor koffieautomaten, een aantal keer door gespoeld. ( doorzowel de stoomkraan als via de koffieuitgang). Het ging allemaal goed, tot dat op een gegeven moment de pomp het niet meer deed. Hij maakte wel het normale (pompende)geluid, alleen er werd geen water vanuit het reservior doorgepompt. Ik snapte er helemaal niks van. Ik heb toen de bovendeksel eraf gehaald en daar zag ik niks bijzonders. Daarna heb ik de onderkant er afgehaald en ook door niks bijzonders gezien. Wel denk ik dat de pomp volgens mij aan de onderkant, defect is. (athans als dat de pomp is. dat zilverkleurige, cilindervormige ding aan de onderzijde)
Het thermoblok wordt nog wel gewoon warm etc,.. en het lijkt of hij wil doorpompen (maakt wel geluid), mij hij doet het niet. Ooja.. ook vaag: bij het op zijn kant houden van de zonet genoemde "pomp" kwam er een druppeltje heel chemischogende vloeistof uit. Beetje blauw/groenig.. ??
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem. Waarschijnlk zal een nieuwe pomp moeten kopen, alleen waar haal ik deze vandaag?? aangezien het een wat ouder model is.. en niet echt een gangbaar merkt etc..
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie tijd, en eventuele tips/adviezen..
Mvg
Een startende espressoapparaat kenner;))
Re: Poccino/Quickmill (pomp)defect!HELP!
2Je hebt dan een oude pomp versie en die moet vernieuwd worden, waarschijnlijk heb je de pomp te lang laten lopen.
60 seconden is de max tijd van de pomp.
Je kan er een ULKA pompje inzetten, je moet alleen ff de koppeling checken.
de pompjes kosten zo'n €35 en zijn behoorlijk goed verkrijgbaar, waar woon je?
Ik zit in Utrecht en anders kan je ook prima naar het Koffie Cultuur Centrum in A'dam bijvoorbeeld.
60 seconden is de max tijd van de pomp.
Je kan er een ULKA pompje inzetten, je moet alleen ff de koppeling checken.
de pompjes kosten zo'n €35 en zijn behoorlijk goed verkrijgbaar, waar woon je?
Ik zit in Utrecht en anders kan je ook prima naar het Koffie Cultuur Centrum in A'dam bijvoorbeeld.
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper
3Bedankt! Ik kan dus gewoon een andere pomp kopen. Gaat dit niet ten kosten van de koffie kwaliteit??Maar is het zeker de pomp??
Een espressomachine moet toch wel langer dan 60sec een pomp aan kunnen laten staat??
Ik woon zelf in Amsterdam, dus ik ga inderdaad even langs het Koffie Cultuur Centrum.
Een espressomachine moet toch wel langer dan 60sec een pomp aan kunnen laten staat??
Ik woon zelf in Amsterdam, dus ik ga inderdaad even langs het Koffie Cultuur Centrum.
460 seconden is al lang voor een Ulka pomp als hij gekoeld wordt door doorstromend water. Op het moment dat hij droogloopt dus zonder dat er water doorstroomt dan is er geen koeling en is hij in now time stuk. Bij deze machines zit de pomp trouwens bovenin achter het thermoblock voor zover ik ze ken. Je kan de pomp gemakkelijk herkennen omdat er siliconenslang aan verbonden zit.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s