Nieuwe keus maken

1
Ik heb mij zojuist voorgesteld op het forum en zou graag een advies krijgen over het volgende.

Sinds zeg vijf jaar hebben wij een Gaggia Titanum. Daarvoor een simpele piston alla Krups..
Nu ben ik de Gaggia redelijk zat aan het worden omdat ik geen enkel bakje espresso meer lekker eruit kan krijgen. Heb alles al gedaan van cleanen, filters schonen, maalschijven etc.
Eigenlijk vind ik het leukste om weer een piston machine te kopen en dus ook een maler.

Op het forum zijn er velen met mij begrijp ik en zodoende heb ik al wat adviezen gelezen.
Zelf zou ik de voorkeur hebben om 2e hands een Quick Mill 820 te kopen met een molen. Het zou prettig zijn om met een 300, max 400 euro rond te komen.
In een speciaalzaak is dit mij eens geadviseerd. Ik moest even wennen aan de looks van apparaat maar vind het eigenlijk wel een leuke machine.

Graag advies.
Gr
Ron

Re: Nieuwe keus maken

2
Vergeet even het espresso apparaat, de maler is belangrijker. Zorg dat je 2-de hands een mooie horecamaler scoort, dat moet voor -zeg- €150 kunnen lukken. De Fiorenzato T80 is een mooi voorbeeld, waarvoor soms niet meer dan €100 hoeft te worden betaald.

De rest van je budget kan je dan besteden aan een apparaat als de QM. En vergeet ook niet te investeren in vers gebrande bonen, zonder die wordt het hoe-dan-ook niets.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Ik heb verleden week een aanbod gekregen van member Harry, om zijn Aristaro en Rancilio Silvia machine over te nemen. Dat is dan ook gebeurd.
Ben nu lekker aan het pielen om een goeie espresso eruit te krijgen :D

Het wordt met de dag beter :lol:

4
Hartstikke goed! Vergeet ook niet even op Silvia+ temperature surfing" te Googlen, komt alles goed.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder