Re: Latte art fotos

191
Tja, hoeveel verschillende bewegingen kan je met je kannetje, al schenkend in een kopje, doen? Appeltjes, hartjes en boompjes komen er routineus uit, maar iets bijzonders wordt lastig hè?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

196
Kan je onderhand niet eens precies uitleggen hoe je het doet? Geef eens een handleiding i.p.v. ons jaloers te maken met alleen een plaatje?! ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

197
Haha, zoals gezegd, afgekeken van een youtube filmpje, namelijk deze:
http://www.youtube.com/watch?v=OWwBpuOKXow

Verder sja, hoe doe je het. Goed opschuimen en oefenen. Snelheid van de stroom regelen, etc etc...
Gewoon veel doen en goed opschuimen.

En bij het tulpje hierboven een paar posts eerder heb ik een filmpje erbij staan.
Laatst gewijzigd door Joep op zo 16 okt 2011, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

198
Ojee, als je eenmaal begint met YouTube filmpjes te bekijken.... Maar inderdaad wel leerzaam. Hoewel er ook vreselijk knappe maar volkomen onzinnige creaties worden gemaakt.

Jouw laatste ontstaat dus door in twee keer, twee rosetta's tegen elkaar in te schenken. Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht?

199
Ja idd, nouja, een rosetta waar je een tulpje indrukt vanaf de andere kant.
Er staan geweldig goede latte arters op youtube. Ik zou wel aan de Nederlandse kampioenschappen mee willen doen over een jaar of 2, maar mag dan nog ff dooroefenen denk ik...
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60