Re: Verwijderen Filterbakje uit PF

21
Tuurlijk valt het er niet uit, gewoon een beetje handig zijn. Je valt toch ook niet uit een achtbaan :)
Het lijkt me dat in deze vergelijking de veer in de pf de functie van de beugel in de achtbaan heeft. En als je die verwijdert... :?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

22
Spironski schreef: Het lijkt me dat in deze vergelijking de veer in de pf de functie van de beugel in de achtbaan heeft. En als je die verwijdert...
....dan blijf je gewoon op je plek. Meestal dan, hangt van het achtbaanontwerp af. Maar bij een looping blijf je gerust op je plek
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

24
Nee, duim op zeefje. Zo heet is dat allemaal niet.
ik zou het met een slinger kunnen doen dat het zeefje blijft zitten, maar in mijn pf blijft nogal wat water hangen. Dan zit er al snel een stroom koffidruppels op het werkblad. Wat je dan weer schoon moet maken.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

29
Misschien nog een leuke. Ik had ook de veer uit m'n naked PF gehaal om makkelijker de hoeveelheid koffie na malen in het fillter af te kunnen wegen om deze elke keer constant te houden.

Bij het zetten hoorde je het filter licht trillen en bij één bakkie had het portafilter zich los getrild uit de zetgroep en spoot de koffie de hele keuken door. Ik kan je zeggen dat dat met 9 bar vrij heftig gaat en een heleboel zooi geeft :? . Nu zit de veer er weer in.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

30
Dan zou ik maar eens het groepsrubber vervangen, deze drukt namelijk het bakje stevig in je PF of je draait het PF niet stevig genoeg aan, of de Nokken op je PF zijn afgesleten of je groep is uitgesleten of ....

Maar dat komt niet omdat dat er geen veertje in je PF zit ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.