Fiorenzato Bricoletta geeft VEEL water...aan de ONDERKANT :S

1
Hallo allemaal!

Na lang meekijken heb ik me eindelijk maar eens geregistreerd
Ik heb al vaak goed tips opgepikt hier maar zit nu met een vreemd probleem waar ik helemaal niks over kan vinden. Na een (flink oude, 20+ jaar) Vibiemme Domobar ben ik sinds kort in bezit van een Fiorenzato Bricoletta. Het is een electronische die direct op de watertoevoer (vaatwasser) in de keuken is aangesloten.

Het volgende is het probleem:
Tijdens stomen of heet water tappen is niks aan de hand maar zo gauw ik de zetgroep laat lopen komt er een enorme hoeveelheid water uit het slangetje wat volgens mij aan de 3-way valve zit aangesloten. Onder de lekbak zit een zwart bakje waar de afvoer op aangesloten zit. De lekbak loopt hierin uit en ook het transparante slangetje wat uit de machine komt. Dit slangetje spuit zoveel water dat het bakje bijna meteen overloopt.
Bij mijn Vibiemme heb ik een vrij goed idee wat wat is in de machine maar bij de Bricoletta kan ik geen service manuals of wat dan ook vinden :( Vandaar dus eerst maar de hulp van mede koffie-addicts inroepen voordat ik meteen aan het sleutelen sla ;)
Backflushen met Cafiza heb ik geprobeerd en hoewel daar behoorlijk wat rommel mee weggespoeld is blijft het probleem bestaan.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

groeten Roel

Re: Fiorenzato Bricoletta geeft VEEL water...aan de ONDERKAN

6
Oeps....excuus voor de late reactie :(
Ik weet eerlijk gezegd niet wát er nou precies mis heeft gezeten maar na de schoonmaak beurt is het wel grotendeels verholpen. Nog steeds loopt er wel iets uit dat slangetje maar dat is meer druppelen dan dat het er echt uit stroomt.
Nu deze functioneert ga ik mn Vibiemme eens helemaal loshalen en schoonmaken :)
.....en de toe- en afvoer van de bricoletta netje aansluiten en wegwerken, érg makkelijk hoor zo'n direct aangesloten machine!