54
door Erik82
Na nog aardig wat espresso's gezet te hebben is nu de hoeveelheid koffie verbeterd en de kwaliteit nog steeds goed. Ik denk dat het probleem toch echt in de maalschijven zat. De doorlooptijd is nu ook goed en de hoeveelheid koffie in het kopje gaat nu meer richting de 40gr.
Ik had ook nog wat problemen met recht tampen met mijn concept-art Massiccio en vond deze niet echt lekker vasthouden. Gisteren een Cafelat Pillar gekocht en wat een verschil is dat! Recht tampen gaat ineens goed zonder enige moeite. Had niet verwacht dat dit zo'n verschil zo maken. Gevolg is wel dat ik hiermee weer net wat anders tamp en dus weer wat andere zaken licht moet gaan aanpassen.
Tevens gisteren een Eric's E-61 thermometer besteld! Binnen 2 weken zal die wel binnen zijn en kan ik weer een stap verder gaan in het zetten van espresso's. Ik blijf het lastig vinden om een goede constante cooling flush te doen, zeker bij meerdere shots achter elkaar. Toch nog wel een verschil tussen gelijk goed te drinken en behoorlijk heet bij porselein. Met de dubbelwandige glaasjes is het bijna standaard erg heet. Zal wel aan de glaasjes liggen dan.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer