Re: regen en maling

2
Mooi dan was ik niet de enige, 's-morgens moest ik steeds grover gaan malen ik heb de K30 normaal rond de 1,5 staan op een schaal van 10, nu moest ie zelfs tot 5,5 gezet worden om een goed shot te krijgen, gisteravond liep de luchtvochtigheid van niet meetbaar terug tot 78 en toen weer in 4 stappen terug naar de 2 en vanmiddag weer naar de 1,5, toch de nodige shotjes weggekieperd, ik vond het deze keer wel erg extreem ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
en ik maar denken dat ik de pharos nooit hoef aan te passen...
gisteren stukken minder fijn en vandaag weer langzaam fijner...
de helft van mijn opbrengst de gootsteen in dit weekend...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

7
Hè pfjoe, jullie hadden dus ook problemen. Yep, ook ik stond te kloten met de maling. De komende tijd gaat het regenen, dus hopelijk blijft het nu iets constanter.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Inderdaad een beetje heen en weer sjouwen. Vorig jaar ook al. Gekut als het winter wordt. Anyways, Fascino Roma zit er nu in en dat is best wel vergevingsgezind.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit