Re: Vacuum..?

2
Ik heb er thuis 1tje, sinds kort, maar nog nooit gebruikt. De koffie die eruit komt schijnt erg clean te zijn, alleen de maalgraad komt, zoals bijna altijd, nogal nauw. Vooral Keniaanse koffies doen t er goed in.
Speedster | SuperJolly | et al.

3
Ben je wel van plan deze op korte termijn te gaan gebruiken... ik ben wel benieuwd namelijk.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

4
Wel een keer, maar weet nog niet wanneer, mssn wel komende week een keer. Maar ik moet eerst een warmhoudplaatje bij de blokker gaan kopen dan. En aangezien ik tijdelijk ff geen koffie heb, zal ik DE filtermaling moeten proberen. Eens kijken wat er gebeurd.

5
Nou Run 1 met de Cona en DE filtermaling. Het ziet er iig leuk uit, het proces :D En na 1 run (en 1 test-run) weet ik natuurlijk niet of het op z'n best is, maar: voor zover ik kan proeven smaaktie iets pittiger dan uit onze filtermachine. Verder lijkt het veel op filterkoffie. Ik ben benieuwd hoe het smaakt als alle factoren perfect zijn; bonen, maling en doorlooptijd enzo.

8
Komt bij deze Bodum de koffie ook alleen in contact met glas (net zoals de cona) of komt de koffie nog steeds wel in contact met metaal?

Bodum had al eerder volgens mij een dergelijke pot maar daar kwam de koffie nog in contact met metaal, en heb je dus nog steeds niet de pure koffiesmaak... (glas geeft geen smaak en houdt geen smaak vast).
Zelfbouw koffiebrander, Solis Scapa 166, Cafetiere, Cona size D en gewoon een snelfilter machine. moet dus nog wel het een en ander uitgebreid worden....

9
In wat voor pannen kook je dan, en eet je dan ook zonder bestek? ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

10
ha ha, daar heb je opzich wel gelijk in, het is ook allemaal relatief... een espresso machine is ook van metaal uiteraard. alhoewel ze daarin wel weer vij veel vhroom gebruiken, wat om zichzelf een edeler metaal is waardoor het minder smaak vasthoud... maar idd het is allemaal maar relatief :oops:
Zelfbouw koffiebrander, Solis Scapa 166, Cafetiere, Cona size D en gewoon een snelfilter machine. moet dus nog wel het een en ander uitgebreid worden....