Benvenuto B30 error 8

1
Onze Bosch Benvenuto B30 gaf na ca. 5 jaar na het malen van de bonen error 8 aan. Na het malen maakt hij verder geen geluiden meer. Nu heb ik via deze site een Duitse website gevonden met onderdelen en beschrijvingen hoe je dit apparaat uit elkaar haalt. Nu mijn vragen:
Ik vermoedt dat iets aan de zet groep is? Wat denken jullie?
Volgens de Duitse handleiding moet het een kwestie zijn van 3 borginginkjes omdraaien een kwestie van eruit trekken is. Dit lukt van geen meter! Iemand een tip? Het lijkt alsof er aan het gedeelte wat schuin naar boven loopt aan de onderkant iets uitsteek wat het eruit nemen naar de zijkant belet.
Graag een beetje hulp in de goede richting.

Re: Benvenuto B30 error 8

2
Hallo Rob,

ik heb eenzelfde probleem (error 8) gehad met mijn B30 waarbij ik aanvankelijk de zetgroep er ook niet uit kreeg, deze zat muurvast.
Ik heb toen het volgende gedaan. Open het slot van de zijkant, maar laat 'm dicht. Wanneer je het apparaat aanzet gaat het mechanisme lopen. Op dat moment (even proberen) de deur opendoen, wat er voor zorgt dat het apparaat stopt. Blijkbaar veranderd er 'n een stand omdat het mij uiteindelijk gelukt is de zetgroep er moeiteloos uit te halen.

Succes!

7
_Rob schreef:Nog een vraag,

Heeft iemand de Benvenuto al omgebouwd naar een auto Cappuccinatore?
Is dit makkelijk om uit te voeren?
Hoe werkt zo'n auto Cappuccinatore?
Yep, kinderlijk eenvoudig:
Schroef stoompijpje eraf, schroef cappuccinatore erop.
Zijn (ook) te bestellen op de Bosch-site van een ander model, €20 oid (weet niet meer of dit inc verzending was).
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

8
R&B schreef:
_Rob schreef:Nog een vraag,

Heeft iemand de Benvenuto al omgebouwd naar een auto Cappuccinatore?
Is dit makkelijk om uit te voeren?
Hoe werkt zo'n auto Cappuccinatore?
Yep, kinderlijk eenvoudig:
Schroef stoompijpje eraf, schroef cappuccinatore erop.
Zijn (ook) te bestellen op de Bosch-site van een ander model, €20 oid (weet niet meer of dit inc verzending was).
Hoi Dank je, Heb je misschien ook een linkje hiervan voor mij?

MVG,

Rob
Laatst gewijzigd door _Rob op di 21 feb 2012, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.