Hallo,
Lang was ik lezer van dit forum. Nu maar een geregistreerd, omdat ik een probleem heb.
Mijn S20 heeft sinds enige tijd last van dat hij de bonen niet meer kan samenpersen na het malen.
Hij blijft zeg maar hangen net voor het moment dat het water door de maling geperst moet worden.
Vervolgens reset het apparaat en ligt er een dosis gemalen koffie in m'n bakje. Zonde.
Al ge-expermenteerd met andere bonen, grove/fijne maling, maar mag allemaal niet baten.
Iemand enig idee waar ik kan beginnen? Ik heb hele huis al eens grondig schoongemaakt en zelf wat gesmeerd.
Ik ben handig dus ik schuw demontage niet.
Alvast bedankt.
Mvg
Gerwin
Re: Siemens S20 kan bonen niet persen
2Als je de zetgroep eruit haalt, kan hij dan wel soepeltjes en volledig bewegen?
Het is overigen niet persen, maar tampen. Voor zover je daarover spreekt bij een volautomaat...
Het is overigen niet persen, maar tampen. Voor zover je daarover spreekt bij een volautomaat...
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
3Ah..tampen 
Ik krijg het idee dat dat wel soepel loopt.
Het lijkt erop dat het moment dat de rubber ring de 'huls' inglijd op laatste pers-stukje.
Wellicht die rubbers daarin allemaal vervangen?
G.
Ik krijg het idee dat dat wel soepel loopt.
Het lijkt erop dat het moment dat de rubber ring de 'huls' inglijd op laatste pers-stukje.
Wellicht die rubbers daarin allemaal vervangen?
G.
4Zien ze er versleten uit?
Op http://www.esprase.nl kan je bijna alle onderdelen wel krijgen, t/m een complete nieuwe zetgroep.
Maar dan is het wel zo handig dat je zeker weet dat het dáár aan ligt...
Op http://www.esprase.nl kan je bijna alle onderdelen wel krijgen, t/m een complete nieuwe zetgroep.
Maar dan is het wel zo handig dat je zeker weet dat het dáár aan ligt...
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
5Voor het zelfde geld ligt het aan de motor. Da's beetje het punt lijkt wel.
Omdat het apparaat open niet werkt lastig kijken.
Ik zal de bovenkant er eens afhalen om te zien of ik daar wellicht iets kan zien.
Die ringetjes vervangen kan zoiezo geen kwaad denk ik.
Omdat het apparaat open niet werkt lastig kijken.
Ik zal de bovenkant er eens afhalen om te zien of ik daar wellicht iets kan zien.
Die ringetjes vervangen kan zoiezo geen kwaad denk ik.