ECM Tecnika

1
Ik heb inmiddels een ECM technika staan maar er nog geen lekker bakkie mee kunnen maken.
Als eerste heb ik de waterdruk maar eens iets terug geschroefd. Hij slaat nu aan bij 0.9 en uit bij 1.1
Daar dit mijn eerste machine is met 2 metertjes zie ik nu ook meer dingen fout gaan. Zo loopt de druk bij het zetten namelijk op tot 12, is dat normaal? Moet toch 9 zijn? Als ik losser maal gaat hij minder hoog maar is de doorlooptijd weer veels te snel. De smaak vd koffie is overigens bitter....
Iemand een tip?

Re: ECM Tecnika

2
Klinkt als een opv die te hoog. Opv terugschroeven tot 9 bar en denk dat je dan al een eind op weg bent. Verder een naked pf om de techniek te verfijnen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

5
Die rechter is volgens mij de overdruk beveiliging. De OPV zit waarschijnlijk dieper of die bovenin, ergens aan de pijpen of slangetjes.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Het is nog een mooi dingetje hoor.
Zelfs van binnen nog tip top.
Kan begrijpen dat die mensen hem weg deden want je moet echt zelf aan de klus om het ding goed af te stellen. Ik snap echt niet dat winkels die dienst niet verlenen. Zal vandaag eens een filmpje maken hoe het zetten gaat dan kunnen jullie makkelijker schieten. Nu eerst met mijn zoontje naar tilburg op en neer met de trein, zijn eerste trein ritje! Niet te houden!!!!1 :mrgreen: