Re: ECM Tecnika

11
Oja, de vraag was zien jullie nu iets raars?
Ook piepen de stoom en waterkraan een beetje bij het bewegen. Welk smeermiddeltje is hier geschikt voor?
Verder is het een erg fijn apparaat gebleken. Nu de druk lager staat raakt hij ok nauwelijks meer aan de kook, korte flus dus is meer dan voldoende.

12
Voor het smeren is Molykote 111 geschikt.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

14
Lijkt een beetje op oude koffieboontjes.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

15
haham senseo...... al de moeite voor niks :x
Tja doorlooptijd is 22 sec tot op het maatstreepje dus zo snel is dat nu ook weer niet toch.
Zal dat smeerspul eens bestellen en de boontjes zijn altijd vers natuurlijk.
Maar er gaat iets mis want de koffie uit mijn hevel cimbali smaakt nog altijd het beste.

16
Maar een hefboom machine is ook moeilijk te evenaren, qua smaak.

22 Seconden is inderdaad niet overdreven kort. En toch vind ik het er nog optimaal uitzien...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

17
Ik let eigenlijk nooit op de tijd maar wat en hoe het er uit loopt.
Net filmpie gemaakt van mijn ochtendshot.
Enkele zeef.Gebruik eigenlijk alleen nog maar de enkele door het mooie resuyltaat dat hij levert.

6 dagen oude blend van Robusta en arabica Malabar en wat ethiopier.

Afbeelding

19
Vind ik er best mooi uitzien, zal wel sterk zijn. Drink je het puur of doe je er nog melk bij? Hoeveel gram heb je gebruikt en hoveel ml/gr kwam eruit?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino