Re: welke stoompijp en watertap

11
Pet Boon schreef:@thomaserati

de antwoorden komen van forumleden die ervaring hebben met deze machines; daar vertrouw ik dan op, en destilleer er zelf het advies uit.
Ik kan een enorm aantal threads gaan lezen over de bediening met als eindconclusie 61% kraan, 35 % push, 4% weet niet wat er op de machine zit :? .
het zal mijn eerste machine worden, dus zal ik gaan wennen aan de kranen. Ik verwacht niet dat handelingen waarmee ik vertrouwd raak, snel zal willen upgraden.
Simpeler gezegd ik wil de bladzijde omslaan.

Groeten,

peter.
Dan nog vraag ik me af op basis van welk advies je tot dat inzicht bent gekomen. @3aan geeft aan dat het heel persoonlijk is en ook spironski schrijft iets vergelijkbaar. Daar haal je dan vervolgens uit dat het een kraan gaat worden. Hierboven geef je dan de motivatie dat je geen zin hebt een enorm aantal threads te lezen, dus dat je wel zal wennen aan de keuze.

M.a.w. zonder adviezen (behalve dat het niet veel uitmaakt en daar sluit ik me ook bij aan) kom je tot een keuze. Mijn punt is meer dat ik me dan afvraag of het wel nodig was dit topic te openen?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

12
Thomaserati schreef:Mijn punt is meer dat ik me dan afvraag of het wel nodig was dit topic te openen?
Een ZZP'er voor wie ik weleens werk aan zijn website doe, heeft me meermalen gevraagd wat aan te passen na een advies van me, om me het daarna weer weg te laten halen. Had dat zin? Ja, want ook het niet opgevolgde advies hielp mee met het bepalen van wat hij wilde.

Misschien gaat dat bij dit topic ook op ;-)

Als wij allemaal door mekaar praten en van alles beweren kan een ander beter nadenken over wat hij zal doen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
Dus we moeten lekker met z'n allen door elkaar blijven praten zodat ts onderbouwd een keuze kan maken voor kranen of knop? Top! Het beste advies van vandaag... :lol:

Groot verschil met die zzp-er van jou; hij kreeg waarschijnlijk gewoon een factuur voor de door jou geleverde diensten ;)
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

14
Pet Boon schreef:Ik wil de hevelmachine links laten liggen. Mijn vrouw zal dit handwerk als te ver doorschieten beschouwen.
Kan ik me voorstellen van haar als het om de Pavoni's e.d. gaat maar een simpele Bezzera Strega is niet meer 'handwerk' dan een echte Rocket Giotto bijvoorbeeld. Of je nu de hendel naar omhoog zet en weer terug zet, of dat je een hendel naar beneden trekt en uit zichzelf langzaam omhoog laat komen, kost vrijwel geen kracht en is ook prachtig wat koffie betreft.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

15
Thomaserati schreef:Groot verschil met die zzp-er van jou; hij kreeg waarschijnlijk gewoon een factuur voor de door jou geleverde diensten ;)
Ja en zo was iedereen 's avonds weer tevreden! ;-) Voor geleverde en weer verworpen diensten.

16
M.a.w. zonder adviezen (behalve dat het niet veel uitmaakt en daar sluit ik me ook bij aan) kom je tot een keuze. Mijn punt is meer dat ik me dan afvraag of het wel nodig was dit topic te openen?
De strekking van de opmerkingen is dat ik aan het een of het andere kraansysteem gewoon gewend zal raken. Er worden geen verder bijzonderheden gemeld. Ik beschouw dat als een advies tussen de regels door er niet te lang bij stil te blijven staan. en dat neem ik ter harte.

Als ik mijn vraag gesteld zou hebben ten tijde dat de kogelkranen niet in een open stand vastgezet konden worden, maar steeds naar het midden dus dicht veerden dan waren de opmerkingen vast anders geweest.

Even voor de goede orde in ben heel erg gemotiveerd om heel veel treads te lezen, dit heb ik ook gedaan voorafgaand aan mijn vraag. Vandaar ook dat ik het zelf had over het niet vrij hebben van beide handen in geval van kogelkranen.
Door dit topic te openen weet ik dat er na het niet vast kunnen zetten probleem, dat eerder bij kogelkranen een issue bleek, er geen verdere bijzonderheden meer zijn.

Misschien stel ik wel te veel vragen, en is het voor enkelen prettiger als ik gewoon een antwoord uit mijn duim zuig;

onderwerp: Push kranen lekken sneller en zijn gevoeliger door kalkaanslag.

Groeten,

Peter.