Leone op de kop getikt

1
Vandaag heb ik volgens mij best wel een koopje gedaan :)
Een Leone Sae/2 voor het luttele bedrag van € 100,-
Stond sinds 2 weken afgekoppeld in de garage komt uit een horeca gelegenheid die een nieuwe hebben gekocht.
Ik heb de facturen van de laatste 2 keer onderhoud ingezien en daar las ik dat daar het nodige is vernieuwd waaronder de complete rotatiepomp met moter, douchezeefjes/rubbers e.d.
Dus lijkt me geen verkeerde koop.
Nu heb ik 'm thuis aangesloten en alles werkt naar behoren alleen krijg ik het niet voor elkaar om de knoppen opnieuw te programeren, misschien dat hier iemand het wél weet en het met me wilt delen.
Ik heba al vanalles geprobeerd en gekeken op het www maar ik kan bijna niets vinden, ik weet dat hij ook bestaat omder de naam Astoria en Laurentis maar ook daarmee kom ik niet verder.
Bezzera Guilia/ DF64V (Gen 2)
Aeropress, Hario V60, Chemex

Re: Leone op de kop getikt

2
Prijs is goed, maar ik denk niet dat je m lang thuis zult gebruiken.
Boiler zal 8 of 11 liter zijn en het stroomverbruik navenant.

Knoppen programmeren; als het goed is zie je bij je rechter groep, onder de rand zogezegd, een schakelaartje, die moet je omzetten voor het programmeren.Daar zit ie bij de Astoria en de Leone komt uit dezelfde fabriek.
Program knop en de gekozen 1 of 2 kops knop tegelijk ingedrukt houden en loslaten bij gewenst volume.

http://www.fixya.com/tags/cannot_move_v ... se/astoria

3
@ Carpsafari, thnxvoor de link, heb ik in ieder geval weer wat leesvoer.
Heb meteen de Leone opengepeuterd maar zag nergens een schakelaar(tje)
en nu las ik dat er dan 1 op de CPU box (cigarbox) zou moeten zitten, en heb meteen de zijkant ook maar opengemaakt maar tot nu toe kan ik er daar ook geen vinden :roll:

4
Ik gaf die link erbij, omdat het voor de diverse types verschilt, bij mijn Astoria zit er helemaal geen schakelaar op...lees dus ff alle hulptips door bij die verschillende types, kan dus zijn dat jij de stop/program knop [als die zo heet bij jou] 5 sec ingedrukt moet houden, dan beginnen de lampjes te knipperen, ten teken dat je kunt beginnen.

5
Freaky666 schreef:@ Carpsafari, thnxvoor de link, heb ik in ieder geval weer wat leesvoer.
Heb meteen de Leone opengepeuterd maar zag nergens een schakelaar(tje)
en nu las ik dat er dan 1 op de CPU box (cigarbox) zou moeten zitten, en heb meteen de zijkant ook maar opengemaakt maar tot nu toe kan ik er daar ook geen vinden :roll:
Dan moet je die zwarte doos even openen en het kan zijn dat daar het microschakelaartje zit, als je dan veelvuldig wil wisselen kan je dat verlengen naar buiten ( van de machine :mrgreen: )
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

7
Hahaha,... heren bedankt weer voor de snelle reacties en idd, ik heb met m'n verkeerde oog gekeken denk ik :lol: ;)
Ik zat idd bij het verkeerde type te kijken ja en inderdaad,... de progam knop 5 seconden vast houden en alles licht op en dan is het programeren een fluitje van een cent.
En wat betreft de machine,... ik kon hem voor dat geld gewoon niet laten staan en zal ook niet dienst gaan doen als vaste machine voor thuis (alhoewel hij deze maand op de aanrecht zal blijven staan omdat we deze maand 2 verjaardagen hebben hier en dan is het een héél stuk prettiger om espressi en capu's voor te zetten voor de gasten.
Mijn vrouw vindt hem ook wel mooi dus daar ligt het niet aan ;) maar hij is écht gewoon té groot om hem op de aanrecht te laten staan.