Ponte vecchio Schoonmaken

1
Ik wil bij mijn Ponte vecchio het onderste zeefje schoonmaken en er uit halen.
Ik heb inmiddels begrepen dat hij door een dik rubber op zijn plek wordt gehouden. Als ik hem er uit heb gewipt kan ik hem dan weer met dat zelfde rubber terug zetten?
Laatst gewijzigd door Midas op di 24 jul 2012, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Ponte vecchio rubbers vervangen

2
Het beste is even te kijken naar de staat van de rubbers, als deze iets van een jaar of 3 oud is, bij deze MP aankoop, zou ik maar voor vervanging gaan, het is in principe een gevalletje van Peanuts, je kan ook eerst kijken naar de stand van de beide PF's als ze gelijk staan en redelijk naar je toe, dan zullen ze naar alle waarschijnlijkheid nog voldoen, maar beter is te vervangen, je zeefje zit geklemd met vingertjes, als het tenminste gelijk is aan mijn Astoria wat ik eigenlijk wel verwacht, de voorzichtig iets ronddraaien en gelijkertijd een trekkende beweging maken, dan komen ze zonder de boel te verzieken redelijk goed los.

Heb je er al wat uit gedronken?

Zo Ja, wat een verademing moet dat zijn. ;)
Alleen je gaat er zo aan wennen. 8-)

Dat dikke rubber is je groepring daar waar je filterbakje tegenaan geklemd wordt door de PF
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
Houd er in ieder geval rekening mee dat de onderdelenvoorziening wat lastiger is als bij bijv. een e61. Ik heb regelmatig dingen moeten bestellen bij bellabarista of de espressowees in de usa.

Al een shotje gedaan?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

5
Tja, er waren ook echte belangrijke dingen in het leven die gefinancierd moesten worden.
Maar dit is ook leuk en kost maar de helft!

Inmiddels al een paar lekker bakjes gezet. Sommige zijn nog iets te blond maar de smaak is altijd top.
Nog even een beetje stoeien wat nu het lekkerst is. 12 gram 13 gram, of toch het enkelfilterbakkie....
Lekker proberen.

6
Thomaserati schreef:Houd er in ieder geval rekening mee dat de onderdelenvoorziening wat lastiger is als bij bijv. een e61. Ik heb regelmatig dingen moeten bestellen bij bellabarista of de espressowees in de usa.

Al een shotje gedaan?
Wat is espressowees, kan t niet vinden.
Zijn er nog meer ponte vecchio adresjes naast OrphansE?

7
Espressowees is espresso orphan ;)
Enige die ik nog weet is bellabarista.co.uk.
Er schijnt ook nog een of andere duitsert te zijn die wat onderdelen heeft, maar die weet ik zo niet. Misschien dat iemand anders hier het weet?

Nadeel van orphan en bella barista zijn de verzendkosten. Service en kennis is bij beide trouwens top.

Je zou ook peter van kafko eens kunnen proberen?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

9
Weet even niet meer precies waar, maar onderdelen zijn ook in Duitsland te krijgen. Plaats even een oproep op kaffeenetz.de. Heb daar een tijd terug een naked PF voor de PV besteld.

Bij Francesco in Italië kun je ook revisie setjes kopen; goedkoper dan bij OE en lagere verzendkosten. Ik bij hem eea besteld. Interessante website ook trouwens en heel behulpzame gast.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

10
Als je onderdelen zoekt is het ook handig om nog even te zoeken op SAMA.

"Although the production of machines with brand SAMA ended several years ago, you can still find all the spare parts of such machines, due to the Ponte Vecchio s.r.l.  that at the end of 90s has resumed production of the models Export and Lusso, with the same characteristics of the originals."