La Cimbali Junior

1
Hoi allemaal,

Ik heb de optie om voor een schappelijk bedrag een La Cimbali Junior te kopen, het gaat om het oude model met de draaiknop om de hoeveelheid water te kiezen.
Iemand van jullie hier ervaring mee of een mening over?
Ik heb echt geen idee of het een upgrade zou zijn ten opzichte van de ECM Cellini die ik nu heb dus meningen en tips zijn zeer welkom.

Groeten

Re: La Cimbali Junior

3
Inderdaad gebouwd als een tank, ik meen echter wel dat het heethoofden zijn. Het moet een goede machine zijn, maar ik vraag me af of je er nu zoveel betere koffie uit gaat halen dan uit de Cellini.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Spironski schreef:Inderdaad gebouwd als een tank, ik meen echter wel dat het heethoofden zijn. Het moet een goede machine zijn, maar ik vraag me af of je er nu zoveel betere koffie uit gaat halen dan uit de Cellini.
Ik wilde sowieso naar een vastwater aansluiting, vandaar dat ik aan het rondkijken ben. De Cellini bevalt prima. Als de koffie net zo lekker is als uit de Cellini en dan met het gemak er bij van een vastwater aansluiting en volumetrische dosering dan ben ik al tevreden.

5
Hey

Dat is toevallig. Ik was op dit forum om op te zoeken of ik filter koffie zou kunnen gebruiken in mijn Cimbali, en zo zie ik toevallig jouw topic. Toch maar even een account aangemaakt om te mijn ervaring te delen.

Ik heb dus de Cimbali Junior. Ik heb deze een paar maanden geleden overgekocht voor, ik geloof, 300 euro!
Hij doet het erg goed. De hele bouw ziet er simpel en goed uit. Is erg makkelijk schoon te maken en te houden en ik heb het idee dat als er iets kapot is, ik dit gemakkelijk kan vervangen danwel repareren.

Het was even uitproberen, maar nu heb ik dan na enkele maanden toch echt lekkere koffie! Ik ben als leek begonnen maar geniet elke dag weer van een lekkere espresso.

Ik zou zeggen, als je er aan kan komen, zeker doen!

groetjes

Richard

6
Als de koffie net zo lekker is als uit de Cellini en dan met het gemak er bij van een vastwater aansluiting en volumetrische dosering dan ben ik al tevreden.
Dat zijn goede argumenten, hierbij een plaatje van de Junior die ik had gereviseerd, veel degelijker bestaat niet en ach flushen met vastwater stelt weinig voor. Voor de Cellini zul je wel met 2 handen moeten werken, de Junior heeft meer massa, zie bv de massieve zetgroep..ik schat ±30 kg.
Bij onze Duitse collega's word momenteel een revisieproject getoond, waar PID word ingebouwd, voor een HX overbodig, maar het maakt m misschien beter controleerbaar. http://www.kaffee-netz.de/reparatur-und ... ion-6.html

Afbeelding