Beste Allemaal,
Ik ben nog vrij nieuw op het forum maar heb toch al een vraag. Onderstaande machine heb ik weten te redden van de dood. Het stond in een failliet horeca pand waar men een andere bestemming voor had gevonden. Toen de machine er nog stond, werkte het. Twee dagen later kwam ik terug en het was door de slooplui grof afgekoppeld. Nu staat de machine in mijn keuken maar ik heb geen idee wat voor machine het is. Oud? Goed? Waardevol? Typenummer? Aparte pomp nodig?
Het enige dat op de machine staat is Gastro. Ik wil hem graag reviseren (zelf proberen).
Hoop op positieve reacties.
Re: welke machine
2Welkom Jordi,
Ik zie dat je een oudere CMA Astoria machine hebt gevonden, misschien een als Wega verkochte machine [wel Astoria maar onder andere vlag zogezegd] beetje overkill voor thuis denk ik, 11l boiler- ±4000 Watt- wel gewoon op 220V? Ze worden nl ook vaak op krachtstroom aangesloten.
Die rotapomp word idd meestal extern gebruikt.Dus die hebben ze je niet meegegeven.
Zeer degelijk apparaat, maar zelf zul je m hoogstens op party's gebruiken en bij verkoop brengen ze minder op dan een 1 groeps machine. De rotapomp zal je al gauw meer dan €100 kosten.
Google Astoria maar eens bij 'afbeeldingen' dan kom je snel genoeg relevante links tegen.
Ik zie dat je een oudere CMA Astoria machine hebt gevonden, misschien een als Wega verkochte machine [wel Astoria maar onder andere vlag zogezegd] beetje overkill voor thuis denk ik, 11l boiler- ±4000 Watt- wel gewoon op 220V? Ze worden nl ook vaak op krachtstroom aangesloten.
Die rotapomp word idd meestal extern gebruikt.Dus die hebben ze je niet meegegeven.
Zeer degelijk apparaat, maar zelf zul je m hoogstens op party's gebruiken en bij verkoop brengen ze minder op dan een 1 groeps machine. De rotapomp zal je al gauw meer dan €100 kosten.
Google Astoria maar eens bij 'afbeeldingen' dan kom je snel genoeg relevante links tegen.
3Heel erg bedankt. Voor thuis gebruik is het inderdaad een erg groot apparaat. Het is wel eentje op 220 Volt. Het probleem zit hem ook hierin. Er zitten twee stekkers aan. Als ik een in het stopcontact doe dan wordt de machine warm maar staat de andere uitstekende stekker onder stroom, erg vreemd. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
4Twee stekkers eraan!? Geen idee wat dat is.
Bel maar ff met Peter van Kafko, dan weet je het zo, onderdelen zijn erg makkelijk te vinden...maar ik zou er niet teveel in investeren.
Bel maar ff met Peter van Kafko, dan weet je het zo, onderdelen zijn erg makkelijk te vinden...maar ik zou er niet teveel in investeren.
5Ja, dat is wel een beetje een beul van een machine voor op je studentenkamer.... Kafko is inderdaad een goede tip.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder