Ervaring met Hario Halogen?

1
Als markering van de mijlpaal van mijn 40e verjaardag overweeg ik iets moois en ongetwijfeld totaal overbodigs aan te schaffen, een Hario halogen voor bij de TCA-3 :D

Heeft iemand thuis of op de zaak ervaring met deze heaters? Ik ga ervan uit dat ook met deze heaters het nog steeds aan te raden is met warm water te starten ipv koud, juist? Kan iemand al iets zeggen over de betrouwbaarheid en duurzaamheid van de lamp?

Bij voorbaat dank voor de tips en info ;)

Re: Ervaring met Hario Halogen?

2
De set is binnen van ESW. Van het weekend de 'maiden voyage'. Zal er een verslagje van posten.

Ik heb vorige week een avondje koffie gebrand met Kees Kraakman bij Branderij Noord. Mooi moment om wat van deze mooie 'zelfgebrande' (onder bezielende leiding van Kees op zijn mooie Giesen) bonen te benutten.

5
Lennart schreef:Ik post zeker een paar foto's !

Vanavond heb ik een afspraak met Joost Leopold van Koffieschool voor les in het werken met de Siphon. Koffie erin, hitte eronder en alles gaat vanzelf zou je zeggen, maar het schijnt lastiger te zijn dan je denkt :D
Je hebt dat geval toch bij ESW vandaan, heb je daar geen uitleg en of demonstratie gehad?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

6
De Siphon is via de post (webshop) gekomen, dus in de zaak heb ik geen toelichting gekregen.
Ik heb wel eerder een demonstratie gehad van een Siphon, maar ik vind het fijn om onder begeleiding een keer goed stil te staan bij de werking en de aandachtspunten. Ik neem mijn eigen spul mee (inclusief maler) dus ik kan dan zelf oefenen en aanklooien met iemand die er verstand van heeft. Een goed begin is het halve werk ;)

Ik heb toen ik mijn GS/3 heb aangeschaft een vergelijkbare sessie met Sander Schat gedaan (en 1,5 jaar later nog eens een verdieping) en heb daar veel plezier van gehad.