Re: aan- / uit- zetten Faema Horeca koffieapparaat

12
Joep schreef:Ik ken geen zaken waar ze ze uitzetten. Niet superveel ervaring, maar overal blijft de twee- of driegroeper 's nachts gewoon aan.
Is gemakzucht en nergens voor nodig, is waarschijnlijk bij zaken met onder gekwalificeerd personeel, die niet eens weten hoe ze de machine aan en of uit moeten zetten en het liever vergeten. :?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

13
Heeft er denk ik ook mee te maken dat het personeel 30, max 45 minuten voor de zaak opengaat de tent binnenloopt. Dan ben je te laat om hem aan te zetten. Eerder komen is geen optie, dan kost dat personeel meer dan de stroomwinst die je pakt.
Tijdschakelaar zou dan een optie zijn. Maar daar moet je dan maar net aan denken die even ertussenuit te halen als je 's avonds toevallig iets hebt op de zaak.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

16
Is gemakzucht en nergens voor nodig, is waarschijnlijk bij zaken met onder gekwalificeerd personeel, die niet eens weten hoe ze de machine aan en of uit moeten zetten en het liever vergeten. :?
Ik weet dat het ook gebeurt waar het personeel een redelijk goede kennis heeft en/of is "opgeleid" door de leverancier. Het wordt dan toch gedaan vanwege de (te) lange opwarmtijden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

17
Interessant. Ze redeneren kennelijk dat het ondoenlijk is voor personeel om twee uur voor openingstijd aanwezig te zijn alleen om de machinerie in te schakelen. Een schakelklok zou zich snel terugverdienen, of een schakelaar die op afstand via internetverbinding kan worden bediend.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

19
Spironski schreef:Volgens mij moet het al via je smartphone kunnen!
Ja en als je dat ook al "vergeet" wat bereik je daar dan mee?

Een gewone goede tijdklok met een override functie voor dat feestje tussendoor, je moet beter geen heMa of conRat of blocKer inbouwen maar een goede door een installateur.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.