In een zaak waar allerlei drank wordt verkocht, en eten van tosti tot bakje pinda's, vers geperst sap en oh ja ook koffie, is er zoveel even snel uit te leggen... en al leg je de werking van een espressomachine een uur lang uit, daarvan blijft weinig hangen want er komt van alles tussendoor. Bij zaken als het Eye-filmmuseum komt regelmatig een barista die het aan alle huidige personeel nog eens uitlegt en ze een uur een-op-een de kneepjes bijbrengt. Daar is in 'gewone' zaken geen beginnen aan. Een aantal maanden terug zat ik stomtoevallig even bij een etentje in de sjieke 'faculty club' van de vips van de universiteit in Utrecht en zag daar een top molen naast de Mirage van Kees vd Westen staan dus ik verheugde me op de koffie die met met alle egards en zwier werd gebracht. Smaakte totaal nergens naar. Ook een ober die er alle tijd voor heeft maar zich totaal niet voor het product interesseert kan het mis laten gaan met top machines.SteefM schreef:Maar wat valt er dan uit te leggen aan die student?
Dan hangt een horeca-zaakje al snel vol briefjes en is het personeel meer bezig met briefjes lezen dan met omzet draaien waar het helemaal om gaat.SteefM schreef:Het is toch, ook bij een horecamachine, een kwestie van een knopje omzetten? Okee, 2 uur van tevoren. Dat is toch in 2 regels uitgelegd..? Desnoods hang je een briefje op ofzo..
Een ander trekt die er even uit of geeft er tijdens het schoonmaken een draai aan en de volgende vraagt zich af hoe je dat moet her-programmeren, het einde is zoek...SteefM schreef:Hetzelfde geldt voor zo'n schakelklok: passend monteren? De schakelklokken die ik ken die doe je in het stopcontact en klaar.