Re: aan- / uit- zetten Faema Horeca koffieapparaat
62Je mist het (zeer flauwe@3aan schreef:Is een zeer flauw antwoord want die bestaan wel degelijkfransg schreef:Het flauwe antwoord: nee die bestaan niet (stroom meet je in A, spanning in V).Spironski schreef:En als je het toch zou willen meten zullen er toch ook wel stroommeters voor 380V te vinden zijn?
Je kan ook geen temperatuur met je duimstok meten
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière
Pede handmolen
Bodum cafetière
63Kijk aan deze aanname is niks fout, aan het flauwe antwoord van Frans wel degelijk,Spironski schreef:En als je het toch zou willen meten zullen er toch ook wel stroommeters voor 380V te vinden zijn?
het was namelijk geen antwoord op de vraag
Er zijn wel degelijk stroommeters voor 220 en voor 380 en voor gecombineerd en voor etc..
Met een kWh meter wat meet je daar mee? de afgenomen stroom? of de Voltjes?
Dit is wat WiKi beschrijft;
Een kilowattuurmeter, stroommeter of elektriciteitsmeter meet het elektriciteitsverbruik van een huishouden of bedrijf. De meter is te vinden in de meterkast en is een onderdeel van de elektrische installatie. Er bestaan ook zogenaamde bidirectionele elektriciteitsmeters waarbij de teller terugdraait indien stroom teruggeleverd wordt aan het net.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
64Hoewel het allemaal wel interessant is, raken we wel erg ver off-topic. Volgens mij waren we het eens dat de veiligste en makkelijkste optie voor topicstarter gewoon 20% aanhouden is. En ja, je kan de afgenomen hoeveelheid energie of stroom meten, volgens mij zijn jullie het daar toch ook over eens?
65SteefM schreef:Maar een simpel metertje geeft toch een indicatie? Want daar ging het om, niet om een exacte meting. Zijn simpele meters niet goed genoeg voor een indicatie met een foutmarge?SteefM schreef:Hoewel het allemaal wel interessant is, raken we wel erg ver off-topic. Volgens mij waren we het eens dat de veiligste en makkelijkste optie voor topicstarter gewoon 20% aanhouden is. En ja, je kan de afgenomen hoeveelheid energie of stroom meten, volgens mij zijn jullie het daar toch ook over eens?
Wie was hier voor deze verhandelingen ook alweer de aangever door enkele toch wel wat verwarrende cq domme opmerkingen te maken
En wie komt nu even de knuppel werpen?
Vreemd, ...
66Om in beeldspraak te blijven: volgens mij wilde Steef geen knuppel in het hoederhok (haantjeshokEn wie komt nu even de knuppel werpen?
Zullen we hoe dan ook, na alle semantische en intentionele perikelen nu dan toch maar weer on topic gaan?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
67Om toch nog even terug te komen op het wel of niet uitzetten van dergelijke machines, gisteren met een maatje koffie gaan drinken in of nabij Wassenaar, ik weet eigenlijk niet of het net Wassenaar is of nog net den Haag, had zich ook opgegeven voor de Misset top100 en eindigde vol trots op de 48e plaats, die vertelde me gisteren dat zijn machine ook "gewoon" 24 / 7 aanstaat, ik verklaarde hem voor gek en zei dat die honderden euro's per jaar weggooide, dat wist ie ten stelligste te ontkennen en zei dat het een 380 volt machine was en daarom niets hoefde te betalen, hij noemde het gesubsidieerde stroom en nog wat, want het kwam namelijk niet apart op de meter te staan, dus was het gratis het lijkt me stug dat de Nuon of welke aanbieder dan ook zoiets gratis doet, anders schakel ik in het hele huis op 380 over! 
68Het was helemaal niet de bedoeling de boel op te schudden hoor, maar volgens mij zijn jullie het gewoon eens over de hoofdzaak (nl: ook met een krachtstroomaansluiting kun je meten) maar werd er vooral een semantische discussie gevoerd over stroommeters, spanningsmeters en energie/elektriciteitsmeters. En dat is wel interessant, maar niet zo relevant voor de topicstarter.
Bovenstaande lijkt me ook wel erg sterk. Met krachtstroom lever je doorgaans grotere hoeveelheden energie, en dat is dan gratis? Wie zou dat dan subsidieren? Voor niets gaat de zon op..
en zelfs als het gratis zou zijn, vind ik dat het je 'morele plicht' zou moeten zijn niet meer energie te verbruiken dan nodig is
Bovenstaande lijkt me ook wel erg sterk. Met krachtstroom lever je doorgaans grotere hoeveelheden energie, en dat is dan gratis? Wie zou dat dan subsidieren? Voor niets gaat de zon op..
en zelfs als het gratis zou zijn, vind ik dat het je 'morele plicht' zou moeten zijn niet meer energie te verbruiken dan nodig is
69Vind het een bizar verhaal van die "gratis" krachtstroom... Het zal wellicht gesubsidieerd worden, maar toch niet gratis zijn?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
70Je kan ook gewoon een ampere (tang ) meter gebruiken dacht ik. Je meet om de kabel. nadeel is dat je even een uur de schakelmomenten moet afwachten.
De prijs valt wel mee.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1012 ... 0&ref=list
Groeten,
Peter
De prijs valt wel mee.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1012 ... 0&ref=list
Groeten,
Peter