30
door PeterD
Zo. 2,5 Weken verder is mijn Silvia terug. Met een nieuwe boiler en boilerpakking. Helaas stond er op de reparatiebon geen vemoedelijke oorzaak vermeld. Nu is het maar gissen naar de oorzaak en hopen dat het geen gebruikersfout is. Dat laatste zou kunnen, maar dan zou het ook geen gevalletje garantie zijn geweest en het is wel als zodanig behandeld.
Al met al heet mijn Silvia langer bij een ander gestaan dan in mijn keuken. Jammer. Zuur. Maar het is niet anders. De winkel waar ik hem (of haar) kocht is Oldenhof in Hilversum. Zoals eerder gezegd was mijn eerste ervaring met de voorlichting, uitleg en aankoop goed. Mijn vertrouwen heeft door dit akkefietje wel een deukje opgelopen. Met name omdat ik zelf de druk er op moest houden om mijn apparaat z.s.m. terug te krijgen. Begin deze week heb ik nog via de telefoon uit moeten leggen dat het onacceptabel zou zijn wanneer de machine langer in reparatie zou staan dan op mijn aanrecht. Jammer dat je dat zelf moet uitleggen.
Gisteren mijn eerste espresso's gezet en die waren redelijk te noemen. Ik moest wel eerst de molen weer opnieuw instellen en bij de derde keer zat ik heel dicht in de buurt. Na 15 seconden begon de espresso wel een beetje 'sputterig' door, maar dat zal denk ik te maken hebben met de verdeling van de gemalen koffie en het aandrukken. Hoe dan ook, er kan weer espresso worden gezet.
Hoewel. Bij Golden Coffee Box woensdag alvast 3 keer 250 gram koffie besteld om het weekend aan de slag te kunnen. Donderdag 1 november geleverd en toen bleek de branddatum van 2 pakjes 4 oktober te zijn: 4 weken oud! Gemaild met de firma Boot en zij gaven de fout toe met de belofte begin volgende week vers gebrande koffie op te sturen. Ik zal nog even laten weten of dat inderdaad als beloofd is afgehandeld.
Tot zover dan maar. Nu maar weer concentreren op het zetten van lekkere espresso.
Rancilio Silvia, Compak K3, Bialetti Moka Express, Bialetti Venus