Re: Mahlkönig Vario Home

21
Franck schreef:Dank voor jullie reactie. Ik denk dat ik mijn molen inderdaad maar eens laat nakijken en/of een onderhoudsbeurt geven. Hopelijk heb ik er daarna toch weer lang plezier van.

Gewoon een slag draaien en los trekken, doen ze ook gewoon bij Mahlkonig in Duitsland! en wegbrengen voor onderhoud zou zonde zijn van poen, er gaat dan een lapje langs en een luchtspuit er valt immers niet veel te doen aan onderoud :D
Heb net twee dagen in Hamburg gezeten bij Mahlkonig was erg leuk om te zien,beetje bijscholing en gelijk even de Kvdw Speedster gefixt een kapot solid state relais ;)

22
Paul, zijn er van de hoppers van de Twin losse zwarte ringen te verkrijgen? ik had drie hoppers bij die van mij en alle drie die zwarte ring gescheurd, die zijn nog slechter als die van de grote K30 waar weer de hopper zelf van scheurt, eigenlijk zouden die ringen van aluminium met een coating aan de binnenzijde moeten zijn voor de hechting, ze gaan allemaal kapot op de plaats van het schuifje, ik gebruik die twin op locatie en dan moeten elke keer de hoppers eraf en dat kan je proberen aan de zwarte ring, maar dan moet heel veel kracht in je jatten hebben en daar draaide ik de eerste mee naar de kloten. ;)

Of weet je of er andere hoppertjes zijn die erop te passen zijn, nu heb ik een grote hopper op de Twin dus maar 1 molen beschikbaar :(

Ik had die vraag bij Mahlkoenig neergelegd maar die zijn zo wijs te zwijgen. :(
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

23
@3aan schreef:Paul, zijn er van de hoppers van de Twin losse zwarte ringen te verkrijgen? ik had drie hoppers bij die van mij en alle drie die zwarte ring gescheurd, die zijn nog slechter als die van de grote K30 waar weer de hopper zelf van scheurt, eigenlijk zouden die ringen van aluminium met een coating aan de binnenzijde moeten zijn voor de hechting, ze gaan allemaal kapot op de plaats van het schuifje, ik gebruik die twin op locatie en dan moeten elke keer de hoppers eraf en dat kan je proberen aan de zwarte ring, maar dan moet heel veel kracht in je jatten hebben en daar draaide ik de eerste mee naar de kloten. ;)

Of weet je of er andere hoppertjes zijn die erop te passen zijn, nu heb ik een grote hopper op de Twin dus maar 1 molen beschikbaar :(

Ik had die vraag bij Mahlkoenig neergelegd maar die zijn zo wijs te zwijgen. :(
De hoppers krijgen ze ook aangeleverd dus de ringen kunnen ze niet los leveren.

Ik heb heel wat Mahlkonig molens in me handen gehad en ik heb er echt nog nooit 1 gesloopt, hopper iets indrukken en dan los draaien. De ring onder de hopper vettig houden :D
En vooral de inbus NIET aandraaien daar kan de zwarte ring van scheuren als deze iets te vast gezet word ;)

25
Vraag over afstellen van de molen.
Is het zo dat tijdens het afstellen, via de schuifjes micro/macro dit alleen kan als de molen maalt of wordt er bedoelt in de handleiding dat de molen niet van de elektrische tijd gehaald mag worden.

The grind adjustment in the fine direction (upwards) should always be made with the coffee grinder in operation, since this may ohterwise result in damage to the adjustment mechanism.
http://www.specialtycoffee.nl/kp_userfi ... o_home.pdf

Move the Macro lever up or down to the desired range of grind size (Note: whenever moving the Mac- ro lever up the grinder should be running)
http://cc89b92cc2b62ff6a9b9-8fa2409fcc1 ... rinder.pdf
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

26
Inderdaad alleen maar fijner afstellen terwijl je maler loopt, tenzij je er geen boontjes in hebt zitten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

28
ronald22 schreef: ma 20 apr 2020, 12:39 Ik heb deze molen voor mijn filter koffie maar deze krijgt nu kuren.
Ik moet steeds de hopper aandraaien tot de klik zodat hij het weer doet.

Ligt dit aan de hopper die versleten is?
Je kunt ook het micro-schakelaartje dat daar zit 'kortsluiten' zodat die beveiliging er niet meer is. En dan moet je er zelf voor oppassen niet je vingers of eventueel lange haren in de machine te steken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

29
fransg schreef: ma 20 apr 2020, 12:45
ronald22 schreef: ma 20 apr 2020, 12:39 Ik heb deze molen voor mijn filter koffie maar deze krijgt nu kuren.
Ik moet steeds de hopper aandraaien tot de klik zodat hij het weer doet.

Ligt dit aan de hopper die versleten is?
Je kunt ook het micro-schakelaartje dat daar zit 'kortsluiten' zodat die beveiliging er niet meer is. En dan moet je er zelf voor oppassen niet je vingers of eventueel lange haren in de machine te steken.
En als deze dan niets meer doet?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

30
ronald22 schreef: ma 20 apr 2020, 12:49 En als deze dan niets meer doet?
Ik heb die switch destijds ook buiten werking gesteld, denk ik ook foto's van gepubliceerd.

Ik vind die nu niet terug op de betrteffende blog:

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... opper.html

Het enige effect is dat de maler ook kan werken als de originele hopper er niet op zit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino