M'n pa is op zoek naar een Espresso machine, bij voorkeur volautomaat.
Het budget is ca 1500,-.
Verder zijn de eisen:
Strak design. (Zoals WMF, en Jura)
Hete koffie.
Mogelijkheid om melk aan te sluiten.
Wie kan ons verder helpen?
Re: Koopadvies gezocht
2Iets meer info is natuurlijk wel makkelijk.
Volgens mij gaan de duurste series van Nivona, saeco, Bosch, delonghi etc. Maar tot een euro of 1200.
Misschien de Wmf 800, zeer degelijk vergeleken met de rest.
Volgens mij gaan de duurste series van Nivona, saeco, Bosch, delonghi etc. Maar tot een euro of 1200.
Misschien de Wmf 800, zeer degelijk vergeleken met de rest.
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière
Pede handmolen
Bodum cafetière
4Ik zou iig een apparaat met uitneembare zetgroep adviseren. Dan vallen alle Jura's dus al af.
Nivona, Bosch en Siemens hebben hetzelfde binnenwerk, daar zou ik kiezen obv features en prijs.
Mijn Bosch bevalt me prima, de nivona's vallen ook goed van wat ik hier lees.
Saeco heb ik weinig ervaring mee evenals DeLonghi.
DeLonghi schijn wel goed te zijn van wat ik ervan gelezen heb.
Nivona, Bosch en Siemens hebben hetzelfde binnenwerk, daar zou ik kiezen obv features en prijs.
Mijn Bosch bevalt me prima, de nivona's vallen ook goed van wat ik hier lees.
Saeco heb ik weinig ervaring mee evenals DeLonghi.
DeLonghi schijn wel goed te zijn van wat ik ervan gelezen heb.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
5Je wil een espresso apparaat voor max €1500, volautomaat of niet, denk dat er dan ongeveer 10000 mogelijkheden zijnbjornc schreef:Welke info ontbreekt dan?

Zelfde als je een auto zoekt: voor €20000, rood, automaat of handgeschakeld, zijn ook best veel keuzes

Zoek zelf een beetje uit wat voor mogelijkheden je (vader) wil (even van uit gegaan dat het een volautomaat wordt):
Cappucino met 1 druk op de knop
Koppenverwarmer
Timer functies
2 koppen tegelijk zetten
Grootte van het water reservoir
Dat soort dingen.
En het belangrijkste ga langs winkels en bekijk de apparaten eens in het echt, haal de zetgroep er eens uit en nog belangrijker: proeven!
Ik zelf vind het verschil van kwaliteit van onderdelen van Wmf niet te vergelijken met het plastic van de rest, helaas had ik er zelf niet genoeg knaken voor.
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière
Pede handmolen
Bodum cafetière
6[/quote]Paultjuh schreef:Zoek zelf een beetje uit wat voor mogelijkheden je (vader) wil (even van uit gegaan dat het een volautomaat wordt):
1)Cappucino met 1 druk op de knop
2)Koppenverwarmer
3)Timer functies
4)2 koppen tegelijk zetten
5)Grootte van het water reservoir
Dat soort dingen.
En het belangrijkste ga langs winkels en bekijk de apparaten eens in het echt, haal de zetgroep er eens uit en nog belangrijker: proeven!
1) zou een fijne optie zijn
2) niet noodzakelijk
3) onnodig
4) zou ook handig zijn, maar niet noodzakelijk
5) Groot reservoir zou prettig zijn.
En vwb dat proeven; het wordt waarschijnlijk een online aankoop.
7Welke machines heb je zelf al gevonden die aan je eisen voldoen? Misschien kunnen we dan wel gericht advies geven. Dit vind ik nu nog te veel lijken op 'praat mij een machine aan', en dat is niet de bedoeling.
8Je moet niet moeilijk gaan doen he?SteefM schreef:Welke machines heb je zelf al gevonden die aan je eisen voldoen? Misschien kunnen we dan wel gericht advies geven. Dit vind ik nu nog te veel lijken op 'praat mij een machine aan', en dat is niet de bedoeling.
Dan moet ik het nog allemaal zelf doen,
even vragen en een kant en klaar antwoord,
daar ga ik voor.

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
9Dat is nou net het punt; iets met bomen en een bos.
Als je naar de aangegeven criteria kijkt, moeten er toch wel een aantal machines in aanmerking komen?
M'n pa had al wel aangegeven dat ie het design van Jura en de wmf 1000 mooi vindt.
Ik ga ervan uit dat hier genoeg kennis is om een aantal machines te adviseren?
Als je naar de aangegeven criteria kijkt, moeten er toch wel een aantal machines in aanmerking komen?
M'n pa had al wel aangegeven dat ie het design van Jura en de wmf 1000 mooi vindt.
Ik ga ervan uit dat hier genoeg kennis is om een aantal machines te adviseren?
10Je houding is veel te makkelijk en toont te weinig eigen inzet. Ja, er zijn waarschijnlijk een ton aan machines die aan je eisen voldoen. Waarom moeten wij dan voor jou gaan kiezen?
Als je een gerichte vraag hebt, kunnen we helpen. Maar je moet wel wat eigen inzet tonen. Kom dus svp met een shortlist van machines waar tussen je twijfelt, en geef aan welke voor- en nadelen jij denkt te zien bij die machines. Onze forumleden kunnen dan gericht advies geven.
Zo niet, dan zal ik dit topic sluiten. Bedenk je dat we liefhebbers zijn, geen helpdesk voor al uw vragen waar je geen zin in hebt zelf een antwoord op te zoeken.
Als je een gerichte vraag hebt, kunnen we helpen. Maar je moet wel wat eigen inzet tonen. Kom dus svp met een shortlist van machines waar tussen je twijfelt, en geef aan welke voor- en nadelen jij denkt te zien bij die machines. Onze forumleden kunnen dan gericht advies geven.
Zo niet, dan zal ik dit topic sluiten. Bedenk je dat we liefhebbers zijn, geen helpdesk voor al uw vragen waar je geen zin in hebt zelf een antwoord op te zoeken.