delonghi ecam 23450 of saeco intelia hd8753/11

1
Beste lezers en ervarings/deskundigen,

ik zoek een betaalbaar one-touch cappuccino apparaat en denk dan aan de philips saeco intelia hd8753/11 of de best geteste delonghi ecam 23.450sb, die wél ongeveer 200,-!!! euro duurder is.
Welke van de 2 zouden jullie aanraden en waarom? het grote prijsverschil in ogenschouw nemend.
zijn de cappoes bv even heet van beide machines? smaak? kwaliteit? gebruiksgemak? service?
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!

Re: delonghi ecam 23450 of saeco intelia hd8753/11

3
het wordt geen van beide. Waarom? omdat ik té veel slechte recensies lees over BEIDE machines, vooral de saeco is een draak van een apparaat, als ik het allemaal geloven mag.
Kijk een nivona zal best goed zijn, maar véél te duur voor wat je krijgt. kan véél goedkoper.
het is een marketingtruc; maak machines schrikbarend duur, dan denken de onozelen onder het volk dat m'oet wel goed zijn als het zo duur is. Dus niet.
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!

Re: delonghi ecam 23450 of saeco intelia hd8753/11

6
Je zou bijvoorbeeld een Bosch of Siemens kunnen nemen.
Zelfde zetgroep en maalwerk als de Nivona's, allemaal uit de Eugster-Frismag fabriek (evenals Jura).
Zo bezien is het slechts een afweging van features, prijs en uiterlijk.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30