Re: Gaggia Classic met Gaggia MDF maler goede beginner set?

21
Tja, da's een lastige. De prijs lijkt me redelijk (ongeveer 70% van nieuwwaarde), en het moet een leuke maler zijn, doserless, maar inderdaad kan je voor dat bedrag ook een betere 2-de hands maler kopen. Daar zal je dan wellicht nieuwe schijven in moeten doen, maar dan kan je weer járen verder.

Je moet voor jezelf denk ik nagaan wat van het grootste belang is. Een bijna nieuwe maler, of een gebruikte die beter is.
Ikzelf zou eerlijk gezegd liever een Compak K6 o.i.d. van een paar jaar oud hebben dan deze. Met malers gaat meestal niet zoveel mis en voor dat bedrag is er best veel moois te vinden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Gaggia Classic met Gaggia MDF maler goede beginner set?

30
Nou, das dan mooi. Heb jij een mooie nieuwe molen!
2 portafilters is handig omdat je in de 1kops een blindfilter kunt doen, Dan kun je na iedere espresso even makkelijk blindfilteren. Of er tzt een naked filter van maken... 8-)
En als het erbij wordt geleverd....maar dat weet ik niet zeker zoals carpsafari dat aangeeft.

Hier, kwam dit filmpje tegen op youtube. Is jouw setje! Kun je alvast even kwijlen! Haha...

https://www.youtube.com/watch?v=hoq08YB ... ata_player
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!