Re: Latte art fotos

313
Als de melk hebt opgeschuimd en in het glas hebt geschonken moet je hem wat langer laten staan zodat de melk en het schuim zich beter scheiden. Die strakke lagen zouden dan echt wel moeten lukken als je de koffie er rustig in schenkt...
Laatst gewijzigd door bobbee op do 03 jan 2013, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

314
Da's gewoon een prima hartje!
Hartjes maak ik altijd met zo min mogelijk beweging, zodat er wat van dat bruin van de crema indraait.
Youtube maar eens hearts by perry. Prachtig.

Ik heb ook nog een filmpje, maar is enorm overbelicht...
http://www.youtube.com/watch?v=Tqi9Np3f-jI

foto (stonden al een aantal minuten, dus wat vervaagd)
http://i46.tinypic.com/30d9sig.jpg
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

315
Aardig van je maar die van mij is nog lang niet zo strak als hoe jij ze maakt. 8-) Maar ik blijf oefenen, en dat kan mooi bij elke cappuccino. :D
Ik heb trouwens een nieuw kannetje gekocht bij Simon Levelt. 10 euro voor een 350 ml kannetje met een goede schenktuit. Werkt wel echt veel fijner! Ik heb er ook nog 1 van 500ml besteld in Duitsland want ik moest toch nog nieuwe maalschijven hebben. Die kan kost daar iets van 11 euro. Dus dan ben ik helemaal voorzien!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

316
Het mag eigenlijk nog geen Latte art heten, maar voor mij is het al een hele prestatie. Dit is de eerste keer dat ik opzettelijk iets heb kunnen maken dat in de verte iets weg heeft van een hartje.
Afbeelding

De uitdaging zit hem voornamelijk in de communicatie tussen mijn gedachten en mijn handen. Ik weet hoe ik het moet doen (of denk het te weten) maar het schort nog in de uitvoering. Oefening baart kunst!
Laatst gewijzigd door PeterD op wo 09 jan 2013, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Rancilio Silvia, Compak K3, Bialetti Moka Express, Bialetti Venus

318
Meest recente poging. Nog ver verwijderd van mooie latte art, maar je moet toch ergens beginnen en je vorderingen documenteren.
Deze was het beste gelukt. Nog steeds iets grotere bellen in het melkschuim. Ook daar moet nog op geoefend worden.
Afbeelding

Hier een foto van beide cappuccino's en/of latte's. Helaas bleek ik voor de tweede te weinig melk te hebben. Te zuinig.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door PeterD op wo 09 jan 2013, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Rancilio Silvia, Compak K3, Bialetti Moka Express, Bialetti Venus

320
Midas schreef:3 van zulke strakke lagen is mij nog nooit gelukt.
De koffie zakt toch altijd naar beneden.
Wat langer laten staan is een truuk, maar ook moet de melk kouder zijn dan de koffie, dan blijft de koffie drijven op de wat koudere melk. Ik stop iets eerder met schuimen als ik een Latte Macchiato maak en ik gebruik een turks koffiekannetje om de koffie in te laten lopen en langzaam mee te kunnen schenken. Als je die goed voorverwamt dan koelt de koffie ook niet veel af..