Denk dat ik ook maar meteen een naked portafilter koop en een andere kop voor het melkschuimen.
https://www.vanpommeren.nl/barista-tool ... ilter.html
Dit is een goeie toch?
Verder deze:
https://www.vanpommeren.nl/barista-tool ... andig.html
Re: Nieuw espresso apparaat aanschaffen
22Ik zou wel voor de zekerheif je eigen portafilter meenemen naar van Pommeren want ze hebben er verschillende soorten liggen ml met gewone en met dikke "oren" (de nokjes waar je de drager mee in de groep draait)
De maat ligt aan hoe oude de groep is, als je een oudere groep hebt dan heb je dunne nokjes en bij een nieuwere groep dikkere.
Verder is in de stoomtip meer een persoonlijke keuze, bij een tip met 2 gaatjes gaat het stomen wat minder snel en heb je dus wat meer tijd om je techniek onder de knie te krijgen dan met een 4 of 5 gaatjes, maar mijn ervaring is dat uiteindelijk met een 4 of 5 gaatjes het lekkerste schuimen is, maar zoals ik al zei,... da's persoonlijk.
De maat ligt aan hoe oude de groep is, als je een oudere groep hebt dan heb je dunne nokjes en bij een nieuwere groep dikkere.
Verder is in de stoomtip meer een persoonlijke keuze, bij een tip met 2 gaatjes gaat het stomen wat minder snel en heb je dus wat meer tijd om je techniek onder de knie te krijgen dan met een 4 of 5 gaatjes, maar mijn ervaring is dat uiteindelijk met een 4 of 5 gaatjes het lekkerste schuimen is, maar zoals ik al zei,... da's persoonlijk.
Bezzera Guilia/ DF64V (Gen 2)
Aeropress, Hario V60, Chemex
Aeropress, Hario V60, Chemex
Re: Nieuw espresso apparaat aanschaffen
23Ik heb nu een enkel-gaats tipje op mijn Gaggia gezet, en maak daarmee heel mooie microfoam. Maar het gaat wel langzaam. Hang denk ik allemaal ook erg af van espresso-apparaat (wat is de stoomdruk?) en wat voor specifiek tipje (hoe groot zijn de gaatjes, en zelfs onder welke hoek).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder