Hi,
Ben nieuw op het forum, maar al 5 jaar eigenaar van een Silvia.
Echter de uitdagingen met de 1-kops inzetje, de ESE-inzet en de moeilijkheid van de cappuccino heeft mij doen twijfelen.
Be nu geïnteresseerd in een Illy Y1 Iperespresso. Wat mij opvalt zijn de enorme prijsverschillen tussen een capsulemachine en een SB.
Wat verklaard het verschil? Niet alleen de materialen die gebruikt worden toch? Of de mechaniek?
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Re: Verklaring prijsverschil espresso- vs capsulemachine
2Een van de verschillen is dat als je eenmaal een Silvia koopt, Rancillio verder weinig aan je zal verkopen, zij moeten dus winst maken met de machine zelf.
Met zo'n Illy ding moet je ook Illy koffie kopen, en daar verdienen ze bakken met geld aan, door de prijs van de machine laag te maken, ben je eerder geneigd er een te kopen en zit je daarna vast aan hun koffie.
Overigens lijken de materialen mij ook minder.
Met zo'n Illy ding moet je ook Illy koffie kopen, en daar verdienen ze bakken met geld aan, door de prijs van de machine laag te maken, ben je eerder geneigd er een te kopen en zit je daarna vast aan hun koffie.
Ascaso Basic, Kyocera CM-45, Melitta Plastic Filter, Solis Scala
Re: Verklaring prijsverschil espresso- vs capsulemachine
3Net als de smaak van die doorgaans oude pads...Tieske schreef:
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton