Koffiebonen of snelfilter in mijn apparaat

1
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een koffiezet apparaat dat koffiebonen kan malen en snelfiltermaling heeft. Nou vraag ik me alleen af wat goedkoper is in verbruik van zo'n apparaat. Kan je met een 250 gram zak koffiebonen meer koppen zetten als een zak 250 gram snelfiltermaling? Even ervan uitgaan dat je dezelfde instellingen gebruikt op het apparaat. Ik heb overigens de Philips Grind & Brew 7751

alvast bedankt :)

Re: Koffiebonen of snelfilter in mijn apparaat

3
Toch zou je voorzichtig "ja" kunnen zeggen op je vraag. Ik denk namelijk, net als bijna iedereen hier, dat versgemalen bonen meer en beter smaken dan voorgemalen koffie. Je haalt dus in elk geval meer smaak uit je koffie, zeker als je ook nog eens versgebrande bonen gebruikt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Dank voor de reacties, ik heb het idee dat hij wel meer bonen gebruikt bij een kop koffie dan wanneer ik een kop koffie zet met voorgemalen koffie. Heb ik nog een vraag, ik vraag me af waarom je perse altijd je bonen reservoir voor de helft moet voorzien van bonen anders kan dat schadelijk zijn voor je apparaat? Met andere woorden moet je dus altijd een flinke partij bonen in het reservoir hebben?? Hoe werkt het dan wanneer je net als ik wel eens van bonen wisselt en dus de smaken gaan mengen? Moet ik het echt zo letterlijk nemen of kan ik het reservoir van de bonen ook wel eens leeg laten lopen met de koffie?

5
Om te weten of de machine meer koffie gebruikt zou je gemalen koffie en boontjes moeten wegen voor gebruik, volume zegt niets.
Bij alles zou ik mijn smaak volgen. Probeer de dingen gewoon en proef of je verschil proeft. Kan me niet voorstellen dat je dan geen verschil proeft tussen voorgemalen (dus verschaalde) koffie en pas gemalen verse boontjes (max 6 weken geleden gebrand).

Die halfgevulde hopper heeft te maken met het gewicht dat op de boontjes rust als ze gemalen worden. Als de hopper bijna leeg is gaan de boontjes een beetje in de maalkamer springen en wordt de maling daardoor anders.
Als je wel eens wisselt zal je inderdaad enkele kopjes een mix krijgen, tenzij je de maler helemaal leeg laat malen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder