Bezzera Strega Naked Portafilter

1
Naked Portafilters voor de Strega zijn bijna niet te krijgen en het verminken van een veel te duur origineel portafilter is een beetje zonde. In Amerika is er wel één te krijgen maar betaal je 110 dollar ex verzendkosten. Degene die zich hierin verder hebben verdiept weten dat de Strega een erg afwijkende kop heeft waar nagenoeg geen enkel portafilter op past.

Na redelijk wat heen en weer gemaild te hebben met ons vriend Peter van Kafko hebben we een experiment bedacht wat goed heeft uitgepakt. Voor de liefhebbers heeft Peter een aantal naked portafilters besteld die op de Strega passen en rond de 36 euro gaan kosten ex verzendkosten. Aangezien het mij zelf veel tijd heeft gekost om de nodige research te doen wil ik dit andere geïnteresseerden besparen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Bezzera Strega Naked Portafilter

3
@Cremalover: Heb je dit met een gatenboor gedaan? Had hier zelf al naar gekeken maar voor metaal zijn die dingen rond de 30 euro wat bijna dezelfde prijs is als een naked. Dat vind ik zelf zonde van het geld en het originele portafilter.

Wilde vanmiddag even langs een smederij rijden om te kijken of ze dit voor een leuk prijsje kunnen doen maar als het zelf kan dan is dat natuurlijk beter en goedkoper. de enkele uitloop heeft voor mij inderdaad ook geen nut en gebruikte zelf altijd de naked omdat ik dat gewoonweg veel prettiger vind werken.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

6
Heb nu een portafilter van Peter gekocht. Degene waarmee we aan het testen waren maar dat is er één met uitloop dus die wil ik gaan verminken. Die link is wel mooi, bedankt Bob.

Eerst maar is kijken of de smederij het voor minder dan 10 euro wil doen want dan ben ik ook klaar. Is voor hen waarschijnlijk een klusje van hooguit een paar minuten en woon in een dorp dus zijn dan vaak wel makkelijk. Anders rij ik wel even langs Conrad morgen om die zaag te halen. Verder heb ik alles al.

7
Ja, als ze het op deze manier voor je kunnen doen is het wel meteen netjes natuurlijk.
http://cityplus.hubpages.com/hub/Naked_Portafilter

En anders kun je het zo als hier beschreven ook nog doen mocht het niet lukken:
http://www.home-barista.com/espresso-ma ... t1437.html

Ik was toen ik de bz10 nog had ermee bezig uit te zoeken, maar ja toen kwam de BFC.... ;)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

10
Ik heb er al tientallen gedaan met een bi-metaal gatenboor, verschillende boormaten voorradig alleen die voor de E61 zit ik al een paar maanden op te wachten, heb ze al van een ander merk gehad maar dan was het met 3 boringen bekeken, dat kwam dan op 8 euro per PF dat vond ik te gek voor woorden, dus nog maar even wachten, dat gedoe met de Lathe oftewel Draaibank, slaat helemaal nergens op dat is werk zoeken. ;)

Crema heb jij geen spiegeltje bij je machine liggen?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.