Re: gespot

281
Bezzera is prima en is, met z'n eigen elektrisch verwarmde groep, wat sneller warm dan de E61 machines. Nadeel is dan weer dat ze geen standaardmaat verbindingen gebruiken, waardoor onderhoud lastiger is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

284
Is een iets oudere Giotto, deze versie is (ik dacht uit mijn hoofd) tot 2005 gemaakt. Daarna kwam de (Rocket) Premium, en nu zitten ze aan de Premium Plus.
€450 is een goede prijs als 'ie in goede staat is.

Het zou overigens ook een ECM Technika II (2) kunnen zijn, die hadden hetzelfde uiterlijk als de Giotto's nu nog hebben. Zie je heel soms voorbij komen op marktplaats.

Edit: Spironski was me voor :D

285
@3aan schreef:Je moet voor de gein eens kijken naar deze nieuwe machine, kost nog geen 1000 euro in Deutschland ebay

Daten

Zweikreissystem Siebträgermaschine mit Brühgruppe E61 (aus Messing, verchromt)

Pumpendruck 15 bar (optimale Einstellung 9-9,5 bar)

Kupferkessel mit 1,8 L Fassungsvermögen
herausnehmbarer Wassertank für 3 L Fassungsvermögen

Leistung: 1,4 kW, 230V

Maße in mm: 370 x 360 x390 (B/T/H), 14 KG
840,- € Nettopreis = EX btw
Wat een mooie machine. Is deze machine te vergelijken met een Expobar lever? Die is ook 1000 incl btw namelijk...Of is er technisch gezien verschil?
Laatst gewijzigd door bobbee op zo 20 jan 2013, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

287
@3aan schreef:NIET doen, die Must have machine was door de Funbieders opgedreven naar de 965 euro en dat was een gegeven waarde adverteerder nu wanhopig aan vastklampt, want bij zoveel bieders moet er toch wel iets van waarheid in schuilen?

Als aan die funbieders gegund wordt, dan laten ze of helemaal niet van zich horen of ze mailen nog terug dat ze wat anders gevonden hebben, andere aanbieders laten hun oor hangen aan de waargenomen biedingen op andere advertenties, veelal verziekt door die "not so funny's" en het vermogen om te relativeren is vaak niet het sterkste punt.

Ook een medelid heeft zich helaas iets teveel geld uit z'n zak laten kloppen en kon deze machine niet eens werkend zien of even open geschroefd aanschouwen deze is nu onderweg naar Peter of is daar reeds.
Ik gaf hem de link van MP, er was een "vraagprijs" van 200 er werd eigenlijk aan de late kant gebeld en toen was er al flink op geboden, iets van 400 op een 200 euro machine (waar de verkoper niets van / over wist te vertellen) dan bied de beste een bod van 600 telefonisch en ongezien, dat werd natuurlijk geaccepteerd, het stak me naderhand wel enigszins dat hij zei dat dit door ons advies kwam, maar wij hebben niet gezegd dat die als een razende Roeland mee moest doe aan die biedgekte, achteraf vond die het wel wat teveel en gaf toen als vergoelijking op dat de verkoper eigenlijk 800 wilde, ja ja.

Als het geld gaat branden. 8-)

Gewoon afwachten er komt heus wel eentje voorbij die voor een normale prijs weg mag.

En ga vooral op je eigen gevoel af.

Ik weet zeker dat ik die machine voor onder de 300 euro had opgehaald, ik had namelijk al contact gehad met de verkoper voordat ik de melding op het forum deed en de verkoper wist echt helemaal niet wat hij in handen had maar dan ook helemaal niks.
Tja, als ik geweten had dat hij in eerste instantie voor 200 aangeboden was, had ik niet meer dan 400 (soit, 500) geboden. Zo zie je maar, knowledge is power.
En uiteindelijk heb ik 't veels te overhaast gedaan, da's een fout van mijn kant. Maar, gelukkig is 't allemaal helemaal goed uitgevallen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat anderen hetzelfde geluk zullen hebben; dus geduld, en testen is een schone zaak, is de wijze les, en eentje die ik wederom geleerd heb, zonder kleerscheuren (gelukkig).

Overigens hoeft 't je niet te steken, ieders beslissing is voor zijn eigen verantwoordelijkheid.

Overigens 2: vroeg hij echt 8-900 euro, dat heb ik niet verzonnen. Gelukkig postte Spironski dat 500 een redelijke prijs was en werkte ik daarmee. :)
Carpe diem, bitx!

288
CarpSafari schreef:Uit het segment 'chroombom', vind ik die La Nuova Era er fraaier uitzien en ze bieden veel waar voor het geld.

Hier nog een paar leuke aanbiedingen.

Fiorenzato Ducale 1Gr+Waterontharder LT12 / http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en- ... =mympBuyer

Nog een!; http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en- ... =mympBuyer

ECM Technika II; http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en- ... =mympBuyer
Volgens mij is die laatste van dat forumlid die het apparaat van z'n tante moest verkopen...
Ascaso Basic, Kyocera CM-45, Melitta Plastic Filter, Solis Scala

290
SteefM schreef:Klopt zo te zien, dit topic hoort er bij: viewtopic.php?f=12&t=4347
Daar geeft die aan een inbox vol met geïnteresseerden te hebben mocht van de reservering niet doorgaan, maarja dit is MP en daar zitten de funbieders en prijsopdrijvers en ook nog eens de ZELFBIEDERS onder een andere accountnaam.
Joris88 schreef: Maar op MP is kennelijk erg veel vraag naar de machine, hij is gereserveerd tot vrijdag en ik heb nog een inbox vol geinteresseerden. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.