Vandaag sprongen de stoppen er uit tijdens het schoonmaken van mijn oude beestje. Het lijkt er verdacht veel op dat er binnenin toch ergens kortsluiting is ontstaan net als de vorige keer (kapot verwarmingselement). Omdat ik al langere tijd aan het denken ben over een opvolger en dan meteen wat stappen omhoog wil gaan maken wil ik eigenlijk geen geld meer stoppen in de reparatie van de bijna 20 jaar oude Saeco.
Maar ja, dit komt natuurlijk net op een moment dat de bankrekening zo goed als leeg is en ik eigenlijk maar twee keuzes heb: of ik drink voorlopig geen espresso's meer of ik ga voor een tijdelijk apparaat. Als ik kijk naar een max van rond de 250 euro (voor maler en machine) kom ik bij de Odea's van de koffie wereld uit.
Her en der op het internet (en ook hier) wat zitten lezen over ervaringen met bijvoorbeeld de Odea Go. Ik wil natuurlijk geen geld uit geven aan iets wat over een paar maanden rip is of niet meer voldoet want dan kan ik beter door sparen en meteen een bak geld uitgeven.
Mijn shortlist aan eisen/wensen is dat ik zelf mijn bonen moet kunnen malen (anders kan ik stoppen met branden en das weer te leuk om niet te doen), maalgraad moet instelbaar zijn, liefst piston maar volautomaat mag ook, oja: voor de dames in huis is een stoompijpje ook zeer wenselijk. En dat alles voor rond de 250 euro...
Re: Saeco Magic Combi is overleden en nu...
2Op MP een 2-de hands Pavoni en een T80 zien te scoren.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Die combi zal ik waarschijnlijk niet onder de 250 euro kunnen vinden, op het moment zie ik in ieder geval weinig staan op mp of de andere 2e hands sites.
Kei veel groeten!
Joost
Joost
4Misschien niet snel onder-, maar wel rond de €250. Deze apparaten worden toch met enige regelmaat te koop aangeboden soms tegen prijzen ergens tussen €100 en €150 per stuk.
Als je een Pavoni Pro vindt zou ik er wel zo'n koelring bij laten maken en de maler zou ik met nieuwe schijven uitrusten, maar die dingen kunnen ook wat later.
Als je een Pavoni Pro vindt zou ik er wel zo'n koelring bij laten maken en de maler zou ik met nieuwe schijven uitrusten, maar die dingen kunnen ook wat later.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Ik ga eens rustig kijken. De halve middag besteed aan het open schroeven van de Saeco en te kijken waar het probleem zat. Niet echt wat gevonden maar wel de boel wat netjes gemaakt en tot nu toe staat hij weer aan en hoor ik geen commentaar van de stoppenkast.
Dus ik heb kennelijk nog wat meer zoektijd gekregen en dat is wel prettig want het voelt ergens niet lekker om nu snel even wat geld weg te brengen voor een apparaat wat ik anders nooit gekocht zou hebben. Dus naast de andere zoektochten op Marktplaats ook maar wat meer aandacht aan deze zoekopdracht geven
Dus ik heb kennelijk nog wat meer zoektijd gekregen en dat is wel prettig want het voelt ergens niet lekker om nu snel even wat geld weg te brengen voor een apparaat wat ik anders nooit gekocht zou hebben. Dus naast de andere zoektochten op Marktplaats ook maar wat meer aandacht aan deze zoekopdracht geven
Kei veel groeten!
Joost
Joost
6Ik zou die odea lekker links laten liggen, heb er nooit veel goeds over gelezen, het andere voorstel lijkt me dan en beter en betrouwbaarder idee.
7Voorlopig kan ik gelukkig weer even vooruit. Want hoewel ik al jaren met veel plezier mijn Saeco gebruik voel ik niet echt veel voor de nieuwe Philips Saeco modellen.
Maar ja, we zien wel hoe het gaat rollen. Morgen eerst maar weer wat gaan branden want ik ben bijna weer door de bonen heen
Maar ja, we zien wel hoe het gaat rollen. Morgen eerst maar weer wat gaan branden want ik ben bijna weer door de bonen heen
Kei veel groeten!
Joost
Joost