The Travelling Handpresso

1
2013-02-19 12.44.54a.jpg
Vanuit Tirol Oostenrijk wil ik toch nog maar eens even de skistok... uhhh, lans breken voor de Handpresso. Niet echt een algemeen geliefd apparaatje, maar hij bewijst andermaal weer zn kunsten op reis. En dat, in mijn geval, alweer 5 jaar!
Over de hotelochtendkoffie uit een Daalderop warmhoudcilinder ga ik niet uitweiden. Over huismerk Kaffee Wedle uit de WMF kan ik ook redelijk kort zijn: veel Robusta, heeft stiekem wel wat. Maar een Excellent podje uit de Handpresso is toch het prettigst!
En dan krijg je er ook nog eens een fantastisch aussicht bij kado :) !
Grüss Gott!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Re: The Travelling Handpresso

2
Heb even het formaat van de foto wat aangepast. Is wel een jaloers-makend plaatje, daar uit de Karwendel (?). Ik zou er graag zijn en ook dat apparaatje hebben.

Ikzelf gebruik voor op reis de Kyocera handmaler en de Gaggia hefboommachine, is ook een succes, maar wel wat groter.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder