Re: dimensies

33
Heb je al wat meer kunnen testen en vergelijken met de Strega?
De groepen verschillen niet veel van elkaar toch?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

34
R&B schreef:Heb je al wat meer kunnen testen en vergelijken met de Strega?
De groepen verschillen niet veel van elkaar toch?
Er zijn verschillen merkbaar.Op meer gebieden dan een. :)
Zo is het stomen niet te vergelijken.Zeer snel en prachtig microfoam.Echt beter dan met de Strega.
Koffie heeft mooier crema en de smaak is ook nietverkeerd. :D

Nadeel is dat ik nu de aardappelen schil op een kruk met een emmer tussen de benen. :mrgreen:

36
Nadeel is dat ik nu de aardappelen schil op een kruk met een emmer tussen de benen. :mrgreen:
Ah, de vrouw was dus toch niet zo blij... :lol:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

37
Hmmm... Even op een rijtje:
De Izzo Pompeii gebruikt de san Marco groep
De Strega een aangepaste astoria groep
En de Londinium een Bosco groep.
Correct?

Het verschil zit em dan vooral in het deel boven de zuiger toch?
De groepen verschillen qua boring en slag (cilinder en zuiger) dacht ik praktisch niks.
En natuurlijk de aansluiting met de boiler; hx of dipper, maar dat staat deels los van de groep.

Waar komen dan de smaakverschillen vandaan?
Zijn ze er nog bij een blinde driehoekstest?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

38
En dan kan je ook nog een Dipper hebben met of zonder thermosifon, toch?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder