Re: Pompeii

22
Ziet er zeer smakelijk uit! Ik moet bekennen dat ik door dit topic, en ook door posts over de je vorige machine, (en ook de thread over de Londinium van fransg) zeer nieuwsgierig ben geworden naar een hevelmachine! (mogelijk leuke 2e handse erbij / opknapprojectje)

Het is mogelijk besmettelijk dus :mrgreen:

23
Rolex schreef:zeer nieuwsgierig ben geworden naar een hevelmachine! (mogelijk leuke 2e handse erbij / opknapprojectje)
Leuk! Alleen wel jammer dat er weinig grote hevelmachines lijken te zijn gekocht pakweg 20 jaar terug zodat er vandaag de dag ook niet zoveel tweedehands verschijnen. Maar mogelijk heeft @3aan nog wel wat staan tussen de spullen in zijn opslag...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

24
fransg schreef:
Rolex schreef:zeer nieuwsgierig ben geworden naar een hevelmachine! (mogelijk leuke 2e handse erbij / opknapprojectje)
Leuk! Alleen wel jammer dat er weinig grote hevelmachines lijken te zijn gekocht pakweg 20 jaar terug zodat er vandaag de dag ook niet zoveel tweedehands verschijnen. Maar mogelijk heeft @3aan nog wel wat staan tussen de spullen in zijn opslag...
Helaas ik ben zelf ook zoekende naar een mooie en bruikbare 2 groeps hevelaar (op gas). ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

25
Boiler.Mooie laswalsjes en de eenvoud.Geen siliconenslangetje te zien.Ook zie je nog de afgetapte aansluiting van de HX op de La San Marco 80.
Pompeii is een pure dipper.Verbaas me er nog steeds over hoe die joekel van een groep in een half uur warm is door enkel de dipperbuis.

Afbeelding

Onder de lekbak.

Afbeelding

Pre -infusie arm.Deze wordt door een nok aan de lever opgetild.Met een moer kun je deze afstellen waardoor je de pre- infusie volledig in de hand hebt.

Afbeelding

29
Toen had je nog radio's waar je een buis uit kon trekken die er ook weer in kon. En staafjes in spoelen die met een schroevendraaier anders afgesteld konden worden en ook weer teruggedraaid als het effect ongewenst was.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

30
Alwin,
Gefeliciteerd!! Prachtige machine! :D
Over een paar maanden een Nino naast de Pompeii en je bent helemaal klaar. ;)

Wat mij opvalt in je filmpje (maar dat komt natuurlijk door het filmen ;) ) is dat je niet direct de hendel overhaalt nadat je je portafilter in de groep plaatst. Je koffie verbrand als het ware door de hitte van de groep en geeft onnodige bitters in je extractie. Lang geleden heb ik geleerd; filter plaatsen en dan zo snel als mogelijk de machine aan of hendel overhalen.

P.s. Als deze machine geen blijver is dan heb ik geen hoop meer voor je. :cry: