Kalk, wat te doen

1
Hoi allen,

wij zijn blij met onze Siemens S40 maar zijn doodsbenauwd voor de koffie(zetter en smaak) killer kalk.

De vorige eigenaar had er altijd een filter in staan, maar ik vraag me nu af wat de voordeligste en goede oplossing is.

Heb het volgende gevonden:

Filter in de waterkan.
Vloeistof wat je bij het water doet.
Thuis ontkalken dmv zoń electrisch kastje.
Thuis ontkalken dmv een ontkalkmachine (voor ons te duur).
Water kopen in de supermarkt.

Maar wat o wat is een goede keuze of hoe doen jullie het??

Hoor het graag.

Re: Kalk, wat te doen

2
Gommel schreef:Hoi allen,

wij zijn blij met onze Siemens S40 maar zijn doodsbenauwd voor de koffie(zetter en smaak) killer kalk.

De vorige eigenaar had er altijd een filter in staan, maar ik vraag me nu af wat de voordeligste en goede oplossing is.
Maar wat o wat is een goede keuze of hoe doen jullie het??

Hoor het graag.
Filter in de waterkan. KAN, MAAR HET FILTER IN DE MACHINE ZOU IK DOEN
Vloeistof wat je bij het water doet. ONZINNIG
Thuis ontkalken dmv zoń electrisch kastje. = JE REINSTE ONZIN
Thuis ontkalken dmv een ontkalkmachine (voor ons te duur). = NIET HET BESTE QUA SMAAK
Water kopen in de supermarkt. ZIT OOK KALK IN, MINERALEN!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
Gommel schreef:Begrijp van jou dus dat we het beste een filter in de machine kunnen doen? Maar waar haal ik dat en monteer ik dat??
Vraag dat voor deze specifieke machine eens aan diegene waar je hem vandaan hebt.

Je kan natuurlijk ook gewoon het ontkalkings-regime uit de gebruiksaanwijzing gebruiken.

http://www.gebruikershandleiding.com/Si ... 0014#boven
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

7
Hoi,

ja dat ontkalken lijkt mij dus niet de beste optie. Dan zit het kalk er al in en moet het er met chemicalen maar weer uit..

En dat filter kan je er zo indraaien, maar is dit dan de beste optie? Goedkoop is het zeker niet (12e voor 400 bakjes)

8
Chemicalien is ook maar een woord, je kopje koffie zit vol chemicalien.

Het is gewoon wat zuur dat kalk oplost, even spoelen en het is weg, niks ergs aan.
Ontkalken is op z'n tijd gewoon nodig. Ik zou het zeker ook aanraden vóór je eenfilter erin zet?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30