Nuova Simonelli Appia

1
Hallo,
Ik ben een startende horeca onderneemster op zoek naar een espresso machine.
Ik kan een 1 jaar oude, goed onderhouden Nuova Simonelli Appia overnemen, maar eerlijk gezegd ben ik niet zo bekend met dit merk en heb ik sowieso weinig ervaring wanneer het op het kiezen van espresso machines aankomt.
Hopelijk word ik nu niet met pek en veren dit forum uitgedragen!

Ik vind, behalve productspecificaties, op het internet weinig tot geen beschreven ervaringen met deze machine. Daarom mijn vraag: weten jullie waar ik goede informatie kan opvragen of wil iemand zelf zijn ervaring met dit apparaat met mij delen?
Het betreft overigens een café met een lunch-en kleine avondkaart, 45 zitplaatsen

Alvast bedankt!! Groetjes Christina

Re: Nuova Simonelli Appia

2
Afbeelding
:mrgreen:

Is dit een 1 groeps of meerdere groepen, welke gedachte heb jezelf bij de koffieverkopen, maw hoeveel koffies zouden er gelijkertijd gezet moeten worden, wil je niet het probleem krijgen dat ze aan 1 tafel 5 koffies bestellen en als je dat met een 1 groeps moet doen, heeft de eerste de koffie al op voordat de laatste de koffie krijgt, en wachten met uitserveren is al helemaal geen optie, bij een 1 groeps heb je bij het gegeven voorbeeld een periode van 2 minuten tussen de eerste en de laatste, als je mij dan zou treffen kreeg je de lauwe koffie echt weer retour!

Dus hoe schat je de verkopen in?

Met zo'n machine is normalerwijze niks mis mee,
ik zou alleen wel het typeplaatje eerst goed bekijken voor de productiedatum!

Ik was toevallig zondag in Amsterdam voor een machine om aan te kopen, zou een jaar oud en slechts 3 maanden gebruikt zijn, was dus 5 jaar op de maand af! Het geheel zag er niet uit, portafilters en zeefjes waren er niet bij geen waterontharder etc. water was niet afgetapt, stel je voor dat die in een opslag of schuurtje had gestaan en lekker de vorst eroverheen.

Dus pas op wat je koopt, ook een machine van een jaar heeft onderhoud nodig en kost zomaar een paar honderd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Nuova Simonelli Appia

3
Hoi Christina, welkom op het forum. Nuova Simonelli is een prima merk, geen onbekende in espresso-land. Maar let inderdaad wel op, het is een machine voor je business, nietwaar? Lijkt me dat je voor 45 zitplaatsen toch minimaal een 2 groeper moet hebben die helemaal nagekeken is bij een erkende onderhoudsmonteur.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder