Heeft iemand misschien een idee hoe de Faema MD3000 (Met doser) is voor thuis gebruik?
Ik overweeg om een tweedehands één aan te schaffen maar kan bijna niets op internet vinden op het gebied van reviews etc.
Alle ervaringen en ideeen zijn welkom.
Re: Faema MD3000 voor thuis?
2De MD2000 (ik heb er eentje) en de MD3000 zijn echte horecamalers, over de meeste horecamalers zul je idd weinig reviews vinden. Voor ons gaat het meestal hoofdzakelijk over maalkwaliteit en retentie en eigenlijk voldoen alle professionele malers wel.
De mijne heb ik gebruikt gekocht met titanium maalschijven, wat die nieuw kosten weet ik niet, de standaard nieuwe 75mm schijven kosten tussen de €30-40.
Hij doet qua maalkwaliteit nauwelijks onder voor mijn LSM 95 met 84mm schijven.
Fijne tamper voorop, die gebruik ik meestal, ipv de losse tamper.
Ik vind die van de advertentie wel aan de prijs trouwens.
De mijne heb ik gebruikt gekocht met titanium maalschijven, wat die nieuw kosten weet ik niet, de standaard nieuwe 75mm schijven kosten tussen de €30-40.
Hij doet qua maalkwaliteit nauwelijks onder voor mijn LSM 95 met 84mm schijven.
Fijne tamper voorop, die gebruik ik meestal, ipv de losse tamper.
Ik vind die van de advertentie wel aan de prijs trouwens.
Faema MD3000 voor thuis?
3Oké, bedankt.
Ik vindt hem ook aan de prijs, weet jij wat een realistische prijs zou zijn?
Ik vindt hem ook aan de prijs, weet jij wat een realistische prijs zou zijn?
4De gemiddelde prijs voor een horecamaler is stijgende, lijkt het wel op als je ziet wat er aangeboden word.
Tja wat is redelijk, ik heb de mijne, zonder hopper en een scheurtje in de doser, voor €75 gekocht, met naar later bleek uitstekende titanium schijven.
Je moet m toch gaan bekijken, als de schijven nieuw, of als nieuw zijn, vind ik €200 wel de max.

Tja wat is redelijk, ik heb de mijne, zonder hopper en een scheurtje in de doser, voor €75 gekocht, met naar later bleek uitstekende titanium schijven.
Je moet m toch gaan bekijken, als de schijven nieuw, of als nieuw zijn, vind ik €200 wel de max.
5Heb m tijdje terug ook al eens een mail gestuurd,blijft bij die 250
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje
6Ik hem hem laten gaan, heb nu een Super Jolly gekocht om mee te spelen. Kijken of ik dat fijn ga vinden.
7De Faema molens zijn fijne molens en zitten goed in elkaar. Alleen de kunststof hendel van de doseerinrichting wil nog wel eens afbreken. Ik heb ze zelf jaren verkocht en de meeste draaien nu nog steeds bij de diverse horecazaken.
Maar een mooie Super Jolly is ook niet te versmaden.
Maar een mooie Super Jolly is ook niet te versmaden.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.